vineri, 27 mai 2016

Ora de religie varianta englezeasca

Disclaimer d-ala: acest post contine opinii personale. Cui nu-i convin e poftit sa treaca mai departe.

  Sunt aici pe blog marturiile luptei mele cu ora de religie din Romania. Pe care am refuzat-o cu mare indarjire. Pentru ca noi suntem atei. Practicam religia biologiei si a evolutionismului. Consideram cu mare ardoare ca omul a evoluat dintr-o ramura a unui soi de maimute. Cand am ajuns aici stiam ca Anglia e un stat religios. Adica au religie a statului, nu sunt un stat secular. Asa ca religia e parte din scolile de stat. Insa nu e parte obligatorie, asta e diferenta. Desi este un stat care are la baze Biserica, Anglia nu ti-o indeasa pe gat. 

  Cand am intrat prima data intr-o clasa la ore, era prin octombrie anul trecut, la voluntariat. Era ora de religie. Li se preda Iudaismul. Au zilnic "Assembly" la prima ora, adunarea tuturor copiilor si profesorilor si discutarea unor principii crestine. Sa nu minti, sa ajuti, sa una, sa alta. Il cam ocolesc pe Iisus, singura data cand n-au putut sa-l ocoleasca a fost de Paste cand era cam greu sa zica ca ar fi inviat altu' :))))) 

  Eu i-am povestit Marei despre religiile lumii, despre fiecare "dumnezeu", despre zonele de pe pamant unde a "rasarit" ca prin minune cate un alt "dumnezeu" care se cheama altfel. Si despre pre-crestinism care contine cam toti dumnezeii planetei ca nah, despre aia e vorba de fapt. Cand am mers la Stonhenge a fost o ocazie in plus sa afle despre ce credeau oamenii acum multe mii de ani... ca despre asta e vorba pana la urma. Despre misticism. Despre frica ca nu o sa mai rasara soarele a doua zi. Despre teama de moarte.

  Ieri cand am ajuns la clasa se auzea un cantec perfect similar cu cel cantat de moscheea din Mangalia la ora chemarii la rugaciune. Pentru o secunda am crezut ca am luat-o razna si nu mai inteleg ce aud. Ca apoi sa intru in clasa si sa constat ca e ora de religie. In care li se explica despre Islam. E suficient sa va zic ca eu stiam mult mai multe despre Islam decat stia profesoara :)))) Ideea e sa le prezinte toate religiile. Toti dumnezeii cu toate "cerintele" lor. Pentru ca acum se apropie Ramadanul si pentru ca in scoala sunt destui copii care vor povesti ca mami si tati sunt lesinati de foame si de sete. Poveste adevarata! Asa descriau azi copiii chestiunea cu pricina...

  Asa descriu copiii tampeniile parintilor. Probabil ca cei musulmani spun cu oroare ca astia crestinii fug dupa oua la Paste sau ceva. Cand i-am zis colegei musulmane din Bangladesh ca ortodocsii au interdictie mai multe luni pe an la toate alimentele provenite din animale si la sex era sa-i crape ochelarii, jur! :))))) Li s-a pus un filmulet cu "Cele 99 de nume ale lui Dumnezeu" din religia Islamica. Evit sa-i zic pe nume pentru ca apoi motoarele de cautare o sa imi aduca o suma de oameni care incearca sa ma converteasca sau sa ma injure. :)))

  Ei bine, din cele 100 de nume caci deh, al o sutalea il stim cu totii... mai bine de 5 erau violente si indicau catre umilirea celor care nu "asculta". Daaaar, profesoara a trecut repede-repede si cu o mare gratie de ele :))))))).  M-am gandit o secunda la "religia pacii" dar totusi cinci la suta e cam aiurea. Apoi m-am gandit la Inchizitie si mi-a trecut. Si apoi m-am gandit cu mare duiosie la biserica ortodoxa romana de an 2016. Si la orele de religie romanesti. Ce naiba sa mai zici...

   Si m-am gandit in clipa aia "ce mare bullshit, ce suta la suta cacat sunt toate". Umilinta si pedeapsa. Castig pentru cei de sus. Din alta lume, din alta viata, aia mortii, aia care nu mai sunt.... Niciodata aia care traiesc ACUM! Aia de acum nu trebuie sa fie fericiti! Niciodata! Interzis la fericire! Vor fi in viata urmatoare! Daaaaaca vor fi tare cuminti! Si nu vor face prostii! Daca nu, ii ia dracu'! Mara era foarte plictisita azi dar se straduia acolo sa indeplineasca taskurile. Am intrebat-o daca cumva nu a inteles despre ce vorbea doamna acolo cand am ajuns eu. Mi-a zis ca da, a inteles, ca ea stie astea si ca mai ales cum de nu mananca musulmanii PORC si de ce n-a zis nimeni asta................ ii era foameeeeeee ca era ora pranzului. Si ei ii place porcul! Si mancarea. Si apa!

  Si da, exista copii care sunt pusi sa tina postul de o luna cel fara de mancare si apa in majoritatea zilei. La 11 ani. Sa stea la scoala in caldura, sa faca ora de sport in soare, fara APA. Evident, profesorii trebuie sa aibe grija de ei, sa-i protejeze ei daca parintii lor ii abuzeaza in felul asta. Si nimeni nu striga "abuz", nimeni nu le ia copiii. Eu i-as lua din familiile care-i tin nemancati si nebauti de la rasarit ora 5 la apus ora 9 in acest iunie. Serios! Si i-as lua si pe cei care-s pusi sa posteasca, sa treaca "pe sub masa" si sa se "spovedeasca" la ortodocsi. Serios! E absurd! Adica daca eu mi-as tine copilul nemancat si nebaut o zi intreaga s-ar considera abuz, nu? E un copil, e in crestere, cum sa-l tii nemancat sau cum sa nu ii dai proteine si lactate?

  Dar astea-s intrebari ale mele personale. Asa cum ma intreb zilnic cum pot ortodocsii sa le spuna copiilor ca daca nu-s cuminti ii omoara Dumnezeu sau ceva. Si ala tot un abuz e. De ce oare cred oamenii mari ca in numele dumnezeului LOR, pe care copiii nu l-au ales, au voie sa le faca asta? Si de ce legea, care nu te lasa sa-l bati si sa-l torturezi, te lasa sa-i faci asta? Sa mor ca nu pricep! Unele lucruri sunt foarte ciudate pentru mine. Asa-s eu. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu