luni, 24 aprilie 2017

Despre cum sa incalci regula

  O sa las aici aceste ganduri despre oameni nebuni. Daca doi copii de 12 si 13 ani mor in avalansa in Romania, langa CINCI adulti dupa ce adultilor li s-a dat avertisment de avalansa si salvamontul le-a zis sa NU, atunci este clar ca adultii aia tre' sa cam mearga la puscarie. Cica e un "sport" pentru copii mici, alpinismul montan. Dude, ala e un sport pentru adulti mari si doar pentru cei inteligenti si foarte puternici! Asa cum e si inotul! Si alte sporturi extreme in adancul naturii. Am zis! Eu am vazut la viata mea cum arata valuri de 3 metri inaltime! Nu mi-as duce copilul in ele, asa cum nu mi-as baga copilul in apa daca el urla, dar eu sunt cumva speciala :))))

  Daca salvamontul ti-a zis, in tara unde traiesc eu acum, "nu te duce" si tu te-ai dus, esti pasibil de 1. amenda mare de tot si 2. de puscarie multa daca niste minori pe care tu ii ai in grija ta mor! Aici, daca minorul din grija ta moare, poti sa fii sigur ca tu mergi la puscarie, chiar daca el si-a tras o punga pe cap si a murit de prost ce era! Chiar daca avea fabuloasa varsta de 12 ani, adica cu 2 ani mai mare ca fi-mea, care, va asigur, e un copil mic! Iar ea e responsabila, mult mai mult decat altii de varsta ei, ca deh, mama nebuna in sensul asta... As vrea sa fiu mereu intr-atat de nebuna incat fi-mea sa ajunga la varsta maturitatii! 

  Cele mai cumplite comentarii de azi, pentru mine, au fost cele care "scuzau" faptul ca tatal ala dement a dus niste copii impotriva LEGII. Adica ce, coaie, ce daca i-a dus si salvamontul le-a zis ca nu e voie? Ce daca? Ca ei erau d-aia PROFESIONISTI! :)))))))))

  Adica maine daca pe Marius il opreste careva cum ca a dat cu masina aia camion de 44 de tone peste oameni sau ca s-a dus cu masina aia mica cu noi intr-un stalp dupa ce a refuzat sa asculte un indicator sau un politist, el poate argumenta "auzi, coaie, eu sunt sofer PROFESIONIST, eu stiu despre ce vorbesc!" El chiar ESTE sofer profesionist... Deci? Cum? Asa? 

  Imi pare rau ca au murit doi copii azi. Dar as vrea sa vad un dosar penal pentru ucidere din culpa pentru acel tata. Da, da, ala care s-a pozat el cu casca in cap cu fi-sa de 3 ani pe umeri, pe munte, ea FARA casca. Da, aia care a murit azi! Cum? Asa? Pai ori suntem profesionisti ori nu mai suntem! 

  P.S. Regula e REGULA! Legea e LEGE. Daca salvamontul sau salvamarul sau politistul zice ceva, FACI! PUNCT! Fara comentarii!
  

8 comentarii :

  1. Absolut de acord. Pe mine m-au dus ai mei pe munte de la 4 ani, primul lucru pe care l-am învățat a fost respectul pentru munte. Apoi m-am apucat de ski de performanță, primul lucru pe care ni l-a predat antrenorul a fost respectul pentru munte și ce înseamnă siguranța. Ne-a povestit de cea mai mare tragedie montană din România, avalanșa din '77 de la Bâlea Lac, când un cretin care s-a crezut mai presus de toți a omorât 23 de persoane (din care 19 copii) când a considerat că riscul de avalanșă 5 din 5 nu se aplică la el și că salvamontiștii sunt niște imbecili... Am avut șansa să fac salvamont câțiva ani și am văzut cu ochii mei mostre de imbecilitate umană de mi-a venit acru. Am făcut și alpinism dar nu de performanță, ai să râzi dar la 18 ani când am început eram deja "prea bătrână" să mai fiu de valoare la profesioniști. Dar la fel, mi s-a inoculat tot timpul faptul că siguranța personală e mult mai importantă decât orice performanță. Antrenorul de ski a avut "coaie" să oprească mai multe competiții indiferent de banii și orgoliile în joc, când a considerat că vremea devine periculoasă, era primul la 5 dimineața să discute condițiile meteo cu salvamontiștii să fie sigur că nu-i scapă ceva. De asta mi s-a părut că pot să mă simt în cunoștință de cauză când am spus că tații ăia doi și-au omorât practic copiii cu mâna lor și îmi pare tare rău de ei (de copii).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai, Simona, e ROMANIA! Care e tot aia! M-am sufocat de nervi azi! :)))

      Ștergere
  2. Eu nu mi-as lasa copilul sa faca alpinism de performanta la 10 ani. Poate sunt fricoasa, e drept ca nici nu am un copil acum, poate il limitez, dar nu mi se pare ceva ce ar trebui sa faca un copil.

    Aaa, un traseu vara, un traseu MARCAT, cand salvamontul da vreme buna si unda verde, da, si niciodata singur.

    Dar astea nu sunt primele riscuri. Mergeau de ani de zile pe munte. Cate riscuri si-or fi asumat pana acum?

    Mama saraca m-a tot protejat cat a putut. Nu stiu sa inot, nu merg pe munte acum tot din cauza asta. Nu avea la dispozitie cursuri organizate de inot (orasel mic) si multi copii invatau unii de la altii dupa ureche prin rauri. Ea nu stia si nu putea sa ma invete.

    Nu m-a lasat niciodata sa fac asta asa. "Mai bine un copil fricos decat unul mort". Asta am zis ca voi face si eu cu copilul meu. E bine sa inveti lucruri, dar supravegheat, controlat. Daca nu se poate asa, atunci deloc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sunt la fel, daca nu simt ca e ceva "safe" nu o las! Pentru ca da, mi se pare mai bine sa ii fie frica decat sa se schilodeasca sau sa moara. "Curajul" la copii se poate transforma intr-o secunda intr-o tragedie. Iata!

      Ștergere
    2. Mihaela, eu mi-am dorit, pardon, mi-am DORIT cu disperare ski și alpinism, așa că taică-meu când a văzut că nu-mi trece a zis că măcar să le practic în condiții cât mai safe. Sporturile extreme vin cu riscuri mari, e drept, dar să iei un traseu de vară (curbă de nivel) în loc de cel de iarnă (de creastă) în condiții de avertizare de avalanșă de nivel 5 din 5 nu se poate califica ca accident, e sinucidere curată și conștientă. Un risc de sport care în mod normal e pe la 5% a ajuns 95% din cauza unui cretin grandoman.

      Ștergere
  3. Fix din motivul scris de Mihaela nu stiu nici eu sa inot. oras mic, 0 lectii la bazin cu profesor langa, 0 iesiti la rau cu gasca. Punct. La safety issues cu mama nu era de gluma...si nu e nici acum, ca sta cu fii-mea cat scarbicesc eu.
    In Retezat a fost altceva...tatal ala nu crestea copii, ci campioni. Voia cu orice pret titluri pt ca recordurile alea de varsta insemnau bani. Bani multi.
    Ma uitam pe profilul de fb al surorii mai mari a fetitei, si prin 2012-2013 discuta despre expeditii prin strainatate ce costau 70000 euro.Ori daca astea-s costurile de transport, echipa, echipament samd, ma gandesc ca la final, un rezultat bun aduce dupa sine si banuti pe masura. Trist e ca parintele vedea in fetele alea 2 doar banii si faima pe care le obtinea de pe ruma lor. Pe youtube exista ceva reportaj in care, intr-o sala de antrenament, o fetita de cca 4-5 ani plange ca nu vrea sa escaladeze un panou "pt ca ma doar foarte tare manuta, tati"...plansetele-s ignorate, camera ruleaza, fata escaladeaza peretel si tatal explica calm, impasibil, ca a dus-o in rucsacul lui pe munte si a incantata-o privelistea si de aia practica deja sportul...copilul plangea, repet! A naibii perfromanta! Si da, copilul ala e Dor Geta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai prin toamnă a fost un reportaj la tvr cu Geta. Și de atunci mi s-a ițit ideea că-i un copil cam fără copilărie și că face acel sport mai mult din cauza tatălui. Când am văzut știrea cu ce s-a întâmplat mi-au dat lacrimile pentru ce a pățit biata fată. A plătit cu viața pentru orgoliul și ambiția unui "om" dus cu capul ce se crede mai presus de toate. Păcat de copil, că asta era și sper că și-a găsit liniștea.
    Ami

    RăspundețiȘtergere