miercuri, 25 martie 2020

Crazy days (2)

 Gata, ia mucles ca ne-a inchis Boris tzara, fiecare la scara lui si sa nu va aud ca bateti mingea prin parcare! Bine, el saracu a inchis-o da' nici el nu stie exact cum sa faca asta pentru ca nu s-a mai facut si acum il vad cum transpira saracu' de incepe sa-mi fie chiar mila de el desi n-as fi zis vreodata ca ajung sa zic asta. Sa zicem doar ca isi ia o karma pe carca pentru toate minciunile debitate in campania Brexit :))))

  Dincolo de glume, oamenii se organizeaza. Vad ca au mai terminat cu golitul absolut de magazine, am fost acum sa caut oua (da, obsesia a ramas) si am vazut ca era si hartie igienica deci putem sa ne cacam pe noi in voie ba chiar aparuse si carne, in special pui care disparuse totalmente de vreo saptamana. Afara e soare, incepe sa fie caldut, e vant si e multa liniste. Pe cat se poate oamenii s-au conformat indicatiilor. Bine, in ziua in care s-a anuntat lock down deci si inchiderea Mecduonaldului, englezii s-au dus si s-au aliniat frumos la cozi imense sa-si ia cina cea de pe urma. Ireal! 

  Pentru ca Marius e inca bolnav, avem de aface, tocmai acum, cu sistemul sanitar in intregimea lui. De la medicul de familie la farmacie, spital si sistem online. Ieri trebuia sa avem programare la neurolog sa il consulte, am primit sms sa nu ne ducem, il va suna medicul. Ceea ce s-a si intamplat chiar inainte de ora la care aveam programarea. I s-a facut consult telefonic care chiar daca poate parea bizar a fost extrem de amanuntit, i-au fost puse zeci de intrebari, a fost rugat sa execute anumite miscari si sa spuna cat il doare de rau cand le face, etc. Pentru ca e destul de rau i s-a dat trimitere la RMN si acum asteptam firma care se ocupa cu asta sa ne dea un sms sa-i sunam sa programam. 

  Cabinetul medicului de familie a trecut progresiv de la masuri mai laxe la masuri totale, azi nu mai primeau pe nimeni inauntru, au anulat toate programarile de rutina, totul se face online sau la telefon. Medicul te suna, te consulta telefonic, iti prescrie reteta, se trimite automat la farmacie, mergi si o iei. Eu aveam de ridicat foaia de concediu, a zis tanti ca ne-o trimite pe mail, sarumana sa traiesti ca nu imi doream sa va vizitez, trimite-o naibii ca ai adresa! Dada, trimitem. 

 La farmacie nu mai intra decat doi oameni in acelasi rand, ai banda pe jos sa nu te apropii si esti rugat sa stai la 2 metri fata de celalalt. La Tesco au pus la fel banda pe jos la case, la multe din ele nu mai primesc decat 10 sau un numar anume de oameni deodata si apoi mai intra cate unul cand iese unul. Personalul poarta masti si manusi ca sa se evite contaminarea. 

  Primariile si organizatiile de caritate au grija de batrani la domiciliu, asistentele comunitare (asa cum e vecina noastra) merg zilnic sa le administreze tratamente ambulatorii, sa le ia temperatura si sa ii verifice. Voluntarii le duc de mancare si alte necesitati. Nu i-am mai vazut nici pe strada, nici pe la magazin, e clar ca-s la domiciliu. Toti cei 15 oameni morti in Portsmouth au fost peste 70 de ani, o singura exceptie, o tipa de 56. Toti cu boli cronice. E clar ca sunt afectati in special batranii si oamenii bolnavi sau cu sistem imunitar scazut.

  Ce facem noi? Suntem ok. Daca n-ar fi chestia cu Marius as fi chiar bine, desi el ar merge la munca deci as fi stresata ca ia virusul desi noi am fost deja expusi ca familie. Expusi totalmente as putea spune. Am avut o studenta din Italia care a fost printre primele cazuri din oras. Asta n-ar fi mare lucru dar mi-a adus mie si profesorului ei, pentru ca ne iubeste nespus, branza si prosciutto aduse de la Milano de familia ei. Doua saptamani mai tarziu am aflat ca e in spital diagnosticata. Mancasem bun de tot si inca mai aveam niste branza in frigider :))))) Erau feliate de manutele ei. Eu zic ca pericolul a cam trecut pentru noi, nu avem simptome dar nici nu ne ducem sa ne pupam cu lume straina. Nu cred ca suntem in pericol de a mai lua ceva la momentul asta dar na, tot iti vine sa te pazesti ca nu se stie. 

  Mara are scoala online, care aici decurge destul de ok din cate vad eu. Li se dau explicatii si lucruri de facut de catre fiecare profesor in fiecare zi. Au sistemul scolii, au si alte site-uri dar cu astea o sa fie nitica problema ca azi au inceput sa cam pice din cauza supra solicitarii. Sincera sa fiu frica mea cea mai mare e ca moare internetul de tot, noroc ca Marius a fost inspirat si a chemat inginerul de la compania noastra ca tot zicea el ca platim viteza mai mare si nu prea avem asa ca a reclamat, a venit nenea si ne-a mai desfundat nitel teava ca incepuse netul nostru sa fluture ca chilotii lu' mamaie pe sarma. Nu stiu cum o sa mai mearga toate alea cand toata planeta va lucra online. 

  Intr-ale tehnologiei ar fi trebuit sa ne vedeti pe cei din departamentul nostru azi dimineata, deci o suma de profesori de engleza si cu mine, incercand sa facem un meeting video. A fost circ! Circ si panarama! Nimic nu mergea, intr-un final cand am reusit cate ceva ne trecuse pofta de sedinta, ne-am filmat fiecare animalele de prin casa, si nu ma refer la sotzi ci la pisici, caini, serpi si broaste testoase! Funny times, ma bucur ca m-a prins aici criza asta, atatea glume cate am auzit zilele astea, mai rar. Inclusiv directoarea aia mare ne-a dat azi un mail care se termina cu "Trebuie sa reinstalam 2020, cred ca are un virus!"

   Gatesc mult si des pentru lacustele astea doua, ma relaxez, ne hahaim pe chatul de la munca, din cand in cand mai si fac una alta dar n-am mare lucru de facut, a dat primavara si am inceput sa ies la balariile din gradina sa vad de unde o apuc desi alergia nu prea ma lasa sa ma bucur de d-astea... D-astea gospodaresti. Ma uit mult la stiri ca sa vad ce se intampla dar si la filmele mele. Ma gandesc mult la mama si si mai mult la prietena mea care chiar acum lupta cu cancerul in Romania coplesita de covid. Poate de aia nu-mi vine sa ma panichez. Nu simt ca am dreptul asta. 

  Stati cuminti acasa. Ajutati pe cat puteti. Zambiti. Faceti glume. Uitati-va la filmulete cu bebelusi care rad. O sa treaca. O sa fie bine. Candva viata va reveni la normal. Profitati de timpul asta impreuna. Timpul e pretios. 

Ce zici? Virus? Ma doare la mustatzi!

Soare cu dinti

Cand descoperi magnolia din gradina :)

2 comentarii :

  1. Si noi suntem exact in starea aia, doar ca de mai multe zile, ca la noi s-au trezit mai repede putin (si tot cred ca e prea tarziu). Am citit un articol dragut (https://www.macleans.ca/society/life/escape-from-florida-my-2400-km-drive-back-to-the-sanity-of-canada/?fbclid=IwAR3ymAZvw-qthGTS8fAdNB5wgq4MdUSn1C2w4LWWEiU1RSvdwQ-3CnT3OrU), mi-a placut viziunea omului care reflecta exact realitatea de aici, da, suntem toti speriati dar macar nu ne minte conducerea si ne explica tot ce au de gand, e cumva o oaza de "sanity", sa stii. Noi muncim toti de acasa de doua saptamani, dar prima saptamana a fost tot asa, cu multe hahaieli pana am reusit sa aranjam pe toata lumea (inclusiv cativa din categoria "Computer? N-am. Internet? N-am." Acum stim toti ce animale de companie avem si pe care caine la ce ore il ia cu foame sau jucat, am ajuns si fara video sa recunoastem vocile patrupedelor din dotare, hahaha. Dar overall, sa stii ca sunt tare fericita ca am prins criza asta aici, mi se pare cel mai bun loc, atatea glume pe tema covidului n-am auzit demult si canadianul isi pastreaza simtul umorului pana la capat. Sa ne auzim cu bine si sanatosi, mai povesteste! Pupam!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. La.mine e cu maternal.
    Barbatele munceste, se duce la "uzina" desi ar putea sa lucreze remote. Asta e, trebuie job ul.

    In rest, gatit ch3stii mai fancy smancy, multumit cerulyi si pamantului ca suntem bine, ca traim in timpurile astea si sansele la viata sunt considerabil mai mari.

    RăspundețiȘtergere