luni, 18 august 2014

Abba. Ikea. Gravlax.

Prima data cand a inceput sa ma fascineze Suedia a fost cand eram mica si-am ascultat Abba pentru prima data. Mi-a placut si-mi place Abba teribil. Stiu, nu mai e trendi sa-ti placa asa ceva, e cam de porc, da' aia e, imi asum. Imi place Abba pentru ca au o muzica plina de viata. Asa cum trebuie sa fie muzica. Am aflat ca-s din Suedia si de atunci am ramas asa cu o impresie cum ca Suedia ar fi o tara plina de oameni frumosi care canta vesel pe strazi. Da, imaginatia de copil e buna.

Ikea a venit in Romania in anul cand s-a nascut Mara. Tin minte ca am fost acolo in primele zile cu o burta imensa. Iubesc Ikea si produsele ei. Mi-as face o casa intreaga doar cu produse de acolo daca as putea. Pentru ca-s bune si ieftine si frumoase. Sunt utile si bine facute. Ikea ne-a invatat despre covoare, lampi si chiftelute suedeze. Despre foarfeci si cratite, oglinjoare mici si mari, case frumoase si pline de vise. Si despre prajitura cu migdale. Pe care eu n-am gustat-o niciodata insa am vazut cetateni care se bateau pe ultima bucata din galantar.

Despre gravlax am invatat un pic mai tarziu de la Jamie Oliver pe cand facea el o varianta intr-una din emisiunile lui. Mara iubeste somonul cu inversunare si privind mainile lui Jamie cum mangaiau o tarla de somon de circa doua pogoane m-am gandit mereu cum ar fi sa am asa o bucata de somon crud la indemana. Pe care s-o las sa stea la sare si mirodenii si-apoi s-o manancam sub forma de halci. Din care sa muscam precum pisicile infometate.

Si ma tot framantam despre unde sa mergem de ziua mea anul asta. Dupa o vara plinaaaaa, plina ochi de treaba si de oameni extraordinari care ne-au calcat pragul si mi-au luminat zilele... dupa un an destul de plin cu totul si la capatul celor 35 din dotare. Unde sa mergem? Acum doua zile, intrand din reflex pe site-ul Wizzair am gasit bilete de avion catre Malmo pentru 3 persoane la un pret ridicol de mic. Un pret din ala cum se gasea acu' 5 ani. Se potrivea perfect cu perioada. Marius vine chiar atunci. Cu copil cu tot pentru ca noi nu plecam fara copil din principiu, mi s-ar parea cel putin dubios sa fac asta. Sa merg eu sa vad lucruri noi si frumoase fara ea. Stiam vag ca Malmo s-ar putea sa fie in Suedia...l-am sunat pe Marius sa-l intreb daca vrea sa mergem, a zis ca daca-l iau el merge :))))) asa ca in 5 minute am luat biletele si dupa aia am aflat unde e Malmo exact si cam ce si cum :)

De trei zile citesc despre Malmo, caut cazare, masini de inchiriat, autobuze, lucruri, locuri, mancaruri, treburi, preturi. Plutesc in nori. Cine si-ar fi imaginat ca mergem in Suedia? Dar cam asa am plecat cam peste tot si intotdeauna cand te lasi dus de val el, valul, te duce frumos unde trebuie. Tot ce trebuie e sa nu te impotrivesti. Apa te tine deasupra. Si te face fericit. Ceea ce va dorim si voua!

Podul Oresund care leaga Malmo de Copenhaga. Merge pe suuuus ca sa nu il ia gheata si apoi intra pe sub mare in dreptul insulei ca sa iasa in Copenhaga. Un fel de mobila de Ikea mai altoita!

10 comentarii :

1. In afara de Abba (stii tu cu gusturile nu se discuta), si eu sunt fana Suedia. Mai ales de cand un fost coleg de faculta care s-a aciuat acolo mi-a povestit ca s-a rezolvat de o casuta cocheta undeva unde si-a intarcat dracu copiii si s-a trezit cu baietii de la primarie care i-au oferit marea cu sarea (adica o casuta mai meseriasa dar in alta zona) doar ca sa nu trebuiasca sa-i asfalteze drum pana la casa cum le spunea legea... mi s-au parut de treaba suedezii :-))) Si mai mult de juma din casa mea miroase a Ikea :-))) imi place mult de ei, preturi bune, mobila care deocamdata rezista de ani buni, mult mai bine decat alte mobile luate cu bani mai multi :-) Abia astept sa ne povestesti cum e pe bune acolo, daca e la fel de frumos ca in visele noastre :-))) Super misto!

1. Auzi, sa ma lasi cu roakerii matale, da? :)))))))) Da, da povestiiim!

2. eu am avut tarziu unealta de ascultat muzica si aia a fost impartita cu fratelo, mai degraba inechitabil (sau cel putin asa am eu senzatia acum; posibil sa nu, ca aveam casetele mele, dar aveam gusturi execrabile), asa ca pentru mine suedia nu a insemnat abba (stiu de abba, mai ascult din cand in cand, dar nu reprezinta o coordonata importanta in sfera preferintelor mele muzicale).
    pentru mine suedia inseamna (a insemnat, inseamna, va insemna, indiferent ce alte conexiuni suedeze mi-au adus anii) nils holgerson si selma lagerlof. mi-ar placea la nebunie sa refac traseul din carte. (cu masina/trenul/autobuzul/etc, nu se gasesc gaste suficient de mari sa ma tina, din avion nu se vede nimic :) ).
    ikea..... desi, in materie de mobila am doar un birou de la ei (si ala primit cadou), ii declar periculosi pt orice buget. eu mor incet si depasesc orice buget autoalocat la "raionul" de bucatarie. tot felul de chestiuni despre care nu-ti inchipuiai ca ar exista si, cand le vezi, te intrebi cum ai trait fara ele. din fericire e cam departe, schimb vreo 2 metrouri si un autobuz, asa ca sunt ferita de ispite.........
    bucurati-va de calatorie.
    ady

3. Daaa, sunt calare pe toate site-urile zilele astea, m-am zapacit de cat am cautat :)

4. stiu de la o prietena care a stat in norvegia ca octombrie e cea mai buna luna pentru asta, deci daca pleci in octombrie in suedia, ai maaaari sanse si de minunatia de aurora boreala. :D

5. M-am nascut in septembrie, excursia e pe post de cadou, am luat bileltele si in plus Mara merge la scoala :)

6. eh, doar nu o sa iti modifici excursia pentru asta, ce are a face, e tot aproape, deci poate-poate sare iepurele. :D legat de suedezi, tot din aceeasi sursa stiu ca au pe romaneste "duminica dulciurilor", adica traditia ca copiii sa manance dulciuri doar duminica, dar atunci bine si pe saturate, de nu mai sunt magazinele om de pe la amiaza!! :))) mai au si ziua waffles, ziua rulouri cu scortisoara si ziua un fel de savarina cu martipan care am inteles ca e yummy! mananca astia la dulciuri de sa nu iti vina sa crezi!! :))

7. Sa incerci cu toata increderea si prajitura cu migdale...n-o sa regreti!