sâmbătă, 16 noiembrie 2013

De sambata. Chestii, lucruri.

  M-au rupt cu nea' Alfie. Nu mai poci. Bine ca s-a terminat. Pentru cine nu stie ce e aia, si am vaga idee cum ca nu stie prea multa lume din viata reala...nu conteaza. Bine ca nu stiti. N-aveti ce sa stiti. Da, scoala e de cacat. Stim asta. Adica tre' sa fi fost trepanat la viata ta sa nu fi stiut clar ca scoala asa cum o stii tu e de cacat. Nu e ok pentru un om care nu e robot. Nu e ok sa te puna unii sa inveti aiurea chestii care tie nu-ti plac. 

  Dar noi azi am fost la cinema. Pare un nimic fata de conferinta lu' nea' Alfie in Romania, dar azi, copilul meu a fost prima data la cinema. Well...la 3D. Prima data in viata mea eu am fost la "Pacala". Cu mama. As vrea azi, dupa toate ideile lui Alfie Kohn sa ii multumesc mamei mele. Mami, multumesc! Iti multumesc din suflet ca m-ai laudat. Tot azi, mai de dimineata decat conferinta onlainistica am discutat cu o femeie pe care n-a laudat-o mama ei. Careia i s-a spus de mica ca e naspa, nasoala, ca mai bine...ca mai bine nu era....

  Azi dis de dimineata, in discutie cu prietena mea, mi-am adus aminte de cate ori mama mi-a zis ca-s frumoasa, desteapta si "cel mai inteligent copil". Si "normal, esti un copil destept". Si "niciodata sa nu lasi un barbat sa iti spuna cum esti"...si "nimic din ce vei face nu e iremediabil, MOARTEA e iremediabila, in rest NIMIC nu e atat de rau incat sa nu reparam, doar sa imi spui!". Mama mea e un om care nu stie sa comunice, cu toate astea, a reusit sa spuna cu glas tare aceste lucruri in primii 14 ani din viata mea. Cei esentiali. 

  De aia eu imi duc copila la Sinaia, in excursii asa cum facea ea cu mine. De aia eu sunt ferma, dar nu prea ferma cu copila mea. De aia azi, la Mall, Mara mi-a zis "eu nu ma urc pe partea aia de carut pentru ca eu nu vreau sa incalc regula!" Era vorba de regula magazinului, nu a mea. Omul a inteles. Omul de 6 ani jumate' e deja om acum. Omul iubeste bunicii. Iubeste familia. Omul asta mic, crescut cu limite, reguli, lectii de viata si alte asemenea "orori"...bre, omul asta ia copilul mic de 1 an juma de mana si il indruma, se joaca cu el si il iubeste. 

  Trecand peste prostii, azi am fost la cinema. Pentru prima data in viata ei. Si la 3D! Unde nici ma-sa nu fusese si asa ca...ete facuram o premiera impreuna. Una din multe altele. Avioane! Avioaneeeee! Cred ca la noapte o sa visez avioaneeee, adica eu in carlinga sau cum i-o zice lu' aia. Frumoasa experienta 3D. Frumoasa rau. Misto. Si mi-a zis taximetristul care ne-a dus ca e si 4d, ca a vazut el in Austria. Imi venea sa ii zic ca Austria e in alta tara cum ar veni, dar n-avea un dinte si mi-a fost mila de el.

  Asadar. Mers film, chiuit in scaun, mancat pizza ulterior, cautat cadouri Craciun, cumparat doua jucarii de 2 lei si 4 lei...si fursecuri fara zahar. Bun. Intors acasa dupa 5 ore. Ce e aia un Alfie? Bai, eu stiu ca s-au scris carti multe si ca multi americani iau multi bani ca sa debiteze lucruri. Get real! Atat. 

6 comentarii :

  1. Bravo! In sfiirsit un articol cu Alfie care imi place si mie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai, si eu am auzit de el zilele astea de mi s-a urat... Inca la un moment dat am inceput sa le bazai pe toate fetele care postau citate pe FB de-ale lui, pentru simplul motiv ca le puneau fara context si sunau super aiurea. Totul e ok in moderatie, si cel mai important, pot sa-mi spuna o mie de Alfie ce sa fac cu copilul daca mie nu-mi vine sau nu mi se pare ok... Tot gut-feeling-ul meu primeaza cand e vorba de parenting copiii personali :) Si asa cum spui, am crescut cu un tata care mi-a spus ca indiferent ce fac, atata timp cat la mine in suflet e bunatate, si chiar si greselile le fac din bunatate, sunt cea mai frumoasa. Si cand faceam cate o boacana spunea: "ok, faptul e consumat, hai sa vedem cum putem repara minunea..." Si apoi venea mama si-mi spunea ca mi-am uscat ciorapii pe butoi (eufemism ca-s cracanata), ca de ce nu ma duce mintea la ecuatii de gradul doi (ma ducea, dar nu cum explica ea) sau imi altoia cate o curea peste cur in spatele blocului in vazul copiilor cand intarziam vreun minut... Si daca o fi fost mandra de mine, nu cred ca am auzit vreodata un cuvant de lauda sau macar duios de la ea... Ghici pe care parinte l-am iubit (citeste adorat) si cu care nu m-am inteles in viata mea? La naiba, eu imi laud copiii cand fac lucruri bune cand nu ma astept (acuma nu pot sa-i laud cand se spala pe dinti, de exemplu), le spun ce am de spus cand nu-mi convine ceva, si cand se ciodanesc si situatia iese de sub control, ii despart, ii trimit in colturi diferite de camera, sa se gandeasca ce au facut, ce au gresit si sa-i apuce dorul de celalalt, le trebuie sa-si rupa ritmul si sa se detaseze, ca sa imi treaca si mie dorinta de a-i face poster... si nu cred ca sunt o mama rea sau ca n-am copii echilibrati, care si sa stie ce vor, si sa se exprime, dar sa aiba si o minima decenta a comportamentului in societate... Zic eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Simona, cam asa e. Daca vrem sa traim in societate asta vine cu limite, reguli si interdictii. De aia e societate. In padure putem face intotdeauna ce dorim :) Ce nu inteleg doamnele astea e ca nea Alfie e pe planeta demult. Nu e o NOUTATE. Deloc. Am citit opiniile dumnealui cand eram insarcinata. Nu m-a convins, cum nu m-a convins nici Farber sa las copilu in alta camera sa urle pana adoarme. Mna...urasc EXTREMELE.

      Ștergere
    2. Cand eram si eu gravida cu primul copil (deci tot acu' sapte ani), am citit toate cartile astea de "parenting" si atunci m-am luminat ca de fapt nu are nimeni solutia universala. E drept, m-am servit cu idei de pe la toti, si daca au fost idei de genul "asa n-o sa fac niciodata", dar macar pot spune in deplina cunostinta de cauza ca nu-mi cresc copiii dupa nici un "curent" sau practica, ii cresc cum simt. Si nici macar la fel pe amandoi, sunt copii diferiti la care se aplica metode diferite cu rezultate diferite.

      Ștergere
    3. Exact. Degeaba zic ei de "studii" pentru ca nu toti copiii sunt incadrabili in studii. Plus ca nu mi-a aratat nimeni un adult de 20 de ani crescut dupa metoda Alfie sau alti d-astia. Sa imi demonstreze ca in alti 10 ani nu se schimba cu totul si toate teoriile se inverseaza. Pentru ca istoria ne-a aratat ca asa se intampla.

      Ștergere