vineri, 13 aprilie 2012

Consecventa restaurantelor

  Pentru un biznis de succes e clar ca trebuie sa fii consecvent. Sa oferi mereu acelasi produs la aceeasi calitate. Acelasi serviciu prestat la fel de bine. In Romania nu exista asta decat foarte rar. Iar asta se aplica cel mai grav la restaurante. Sistemul cel mai cunoscut de stele Michelin care se acorda restaurantelor la nivel international are ca si componenta esentiala consecventa. Degeaba faci o mancare buna AZI daca maine nu esti in stare sa o reproduci IDENTIC. Si nu numai maine ci in fiecare zi din an. 
  In Romania insa, pentru ca oamenii sunt in marea lor majoritate neseriosi la locul de munca...mancarea din restaurante, serviciile si curatenia la baie te pot uimi zilnic. Azi gasesti cei mai buni mici din viata ta, mergi tot acolo peste o saptamana si mici sunt sarati, mai mici si prost fripti. Azi ti se da o mancare buna, pusa frumos in farfurie, maine gasesti piure acru si salata ofilita. 
  Am ajuns sa cred ca singurul loc unde poti primi ceva fix la fel e Mecul. Sau Kfc, desi acolo prima data cand am mancat io la ei, acu un an, mi-au dat niste sarma vase prinsa intr-o bucata de carne, si alta data nu mi-au mai dat...deci vezi....n-au fost prea consecventi baietii. Io am fost politicoasa si le-am dat inapoi sarma de vase ca ma gandeam ca daca tot n-am inghitit-o, poate le mai trebuie oamenilor, nah...
  In rest ne-am exaltat de mai multe ori in legatura cu cate un restaurant de prin Romania. Dar niciodata nu e mancarea la fel. A, da, nu am fost la Bucuresti la din alea unde te costa o friptura cat un inel de logodna cu diamant, ca nu ne permitem asa ceva. Si nici nu trebuie sa ma astept ca mancarea sa fie mereu buna doar la cei care sunt nesimtit de scumpi.
  Despre toaletele din restaurant...o uimire perpetua. Am gasit locuri care aratau naspa, mancarea era naspa iar la baie bagasera marmura si era frumos de iti venea sa iti faci flotant acolo. Si invers, locuri cu pretentii dar la care daca iti venea vreo idee mai bine plateai repede nota si fugeai acasa. Ca na, e greu sa ai si curat pe jos si hartie igienica si sapun si de toate. E complicat. 
  Mie nu imi plac micii insa acum vreo saptamana sau doua am aterizat la Regina Noptii de la Paulesti unde mi s-au intamplat cei mai buni mici pe care i-am mancat vreodata. Perfecti. Facuti perfect, fara zgarciuri, aromati fix  cat trebuie. Mult mai buni ca cei ai celebrului cocosat bucurestean. Patronul e un macelar de pe vremea lu' ciuruitu' care a facut carciuma FIX ca pe vremurile alea. Cu ospatari cu breton dat cu gel imbracati in pantaloni negri si camasa alba. Cu muzica de pe vremuri cam ca aia care imi canta mie la Dealu Mare in copilarie. Pana si naproanele de pe mese par a fi de atunci. Doar ca sunt curate. 
  Ieri am mers din nou, pentru ca am tot visat micii aia si imi ploua in gura de cate ori imi aduceam aminte de ei. I-am zis lui Marius ca nu cred ca o sa mai fie la fel da' tre sa incercam macar ca sa ne lecuim. Si fix asa a fost. Micii sarati potroaca. Cu ceva condiment bizar in plus. Si prea facuti, uscati...Iar ospatarul a fost ceva absolut DE VIS. Un pusti de vreo 18 ani asa, slab ca o scobitoare, cand batea vantu' mai tare i se umfla camasa aia alba pe el de ziceai ca il ia pe sus si acusi il face porumbel. Da politicos baiatu' nevoie mare. Si data trecuta m-a uimit cel care ne-a servit, insa ala era oleaca mai trecut prin viata si stia ce inseamna sa fii politicos. 
  Insa asta de aseara a venit cu o bere, a desfacut-o a pus-o pe masa si dupa aia face "se poate doamna sa punem PE PAHAREL?" io zic da si incerc sa nu pocnesc de ras. El "sigur, doamna, imediat!" io zic "multumesc" iar el face "SARUMANAAA". Deja transpirase. 
  Le-a zis seful sa fie politicosi insa daca nu le-a dat si o carte sau ceva sa ii invete ce e aia, n-au de unde sa stie saracii. Si ei incearca din rasputeri sa fie ultra-politicosi...insa rezultatul e unul extrem de hilar. Dar mie mi-a placut mult. Pentru ca imi place cel mai mult pe lumea asta sa rad. Asa cum am ras sa lesinam la discutia pe care o avea cu o alta clienta. Aia a intrebat ce are de post. El a zis ca are ciorba de cartofi, s-a dus in bucatarie si a venit si a zis ca NU mai are ciorba de cartofi. A plecat iar si in 3 minute s-a intors si a zis ca are ciorba de cartofi, ca afacut-o bucatarul ACUM. Aia a zis ca da, vrea. Iar el a intrebat daca o vrea RECE sau incalzita. Deci bucatarul o facuse acum si reusise miracolul ca ciorba sa fie direct rece. :))))
  O sa mai mergem acolo pentru ca restaurantul asta are un avantaj: e in padure, are o gradina uriasa plina cu plante deosebite si cu flori superbe. E liniste ca in padure, muzica in surdina...la vara o sa mearga niste beri acolo cand o sa fie 150 de grade afara. Si mai ales ca o sa avem de ce sa radem.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu