marți, 18 februarie 2014

Sa fugim la manastire

  Hai cu religia in scoli. Hai cu ortodoxia la copii. Hai cu popii si cu manualele si cu indoctrinarea. Si apoi...hai ca fuge la 15 ani la manastire, ca e mai simplu sa nu traiesti decat sa traiesti, nu? E mai simplu cu dumnezeii. E mai simplu sa fugi de ma-ta care te trimite la olimpiade. Cineva ti-a dat solutia: manastirea!

  Acum ceva vreme ma intreba cineva "si cu ce inlocuiesti religia din scoli" si de nervi am raspuns "cu nimic". Adica de ce trebuie sa o inlocuiesc cu ceva. Ete cu etica daca tot se gandira astia ca "sa fim buni si sa facem bine". Nu e neaparat sa fie cu popi facerea de bine. Cu pictura, cu modelaj, cu orice! Pentru ca religia indoctrineaza. Mai ales spiritele slabe. Cu cat esti mai slab cu atat esti mai expus la manipularea religiei.

  Stiu o tipa care s-a dus la manastire pe la un...36 de ani. Dupa ce a avut o tinerete ok dar cu niste dezamagiri masculine foarte nasoale si profunde... a dat-o cu sfintii. Intai i-a fost teama sa mai incerce cu barbati de orice fel. Dupa care si-a vandut casa, a dat banii lu nea' BOR si s-a dus la manastire. E greu cu barbatii. E greu si cu traitul. E greu sa suferi. E greu sa fii om si sa traiesti. E greu. 

  Dar e frumos. N-as da viata mea pe toate manastirile lumii. N-as da omul meu si copilul meu pentru toti dumnezeii galaxiei. Pai ce, daca e greu nu ma bag? Ba ma bag in ea de viata, ma bag pana la gat, infund mana pana la cot in cacat si in tot ce mai trebuie, rad si glumesc, mananc si beau si ma bucur de ea. De viata. Si de ea, de copila mea. La 15 ani cat are fata asta acu' io imi doream copil de ma durea! Pentru ca asa sunt femeile facute. Nu de dumnezei, sa fim seriosi, de natura...Daca esti o femeie sanatoasa si cu toti hormonii la tine, o sa iti doresti copii de-o sa te doara. Cum sa iti vinzi viitorul pentru un loc in raiul altora? 

  Cum sa fugi de acasa pentru manastire? Inteleg sa fugi ca te bate sau te violeaza careva. Sa fugi ca ti-e rau, foame, frig, somn...sa tot fugi. Dar sa fugi ca sa te duci la manastire? Bine ati venit cu religia in scoli. O sa mai fie cazuri, sunt convinsa. Pentru ca e mai simplu sa fugi in dumnezeu decat sa traiesti, sa iubesti si sa suferi printre oameni. Pe cand aveam nici 14 ani am petrecut o vara cu verisoara mea care avea 7 luni. Atunci am stiut sigur ca m-am nascut pentru asta, ca e tot ce imi doresc pe lumea asta si ca nimic, nimic nu se va compara cu asta. Asa a fost. Asta vreau sa stie Mara... orice ar fi, familia si copilul tau merita orice.
Eu si Ana Maria la 2 Mai in leaganul casei batranesti in vara la capatul careia urma sa fac 14 ani (acum 20 de ani!!!)

15 comentarii :

  1. Daca ar fi dupa mine, eu nu le-as spala creierele cu religii, da' cu reguli de convietuire civilizata da, ca nu mai pot, fac cu nervii cand vaz buburuze d-astea care-mi clefaie guma si-mi sparg baloane in timpan. Sunt pasnica, ciulivizata, da' zau ca le-as scoate guma din gura si le-as lipi-o in par... Asta e un exemplu ales aiurea, altfel sunt multe pe care unii copii n-au 'un sa le vada, si se poarta cum se poarta... pentru ca de-aia. Iar adultii... sa zicem ca daca intra intr-o incapere si nu dau "buna-ziua" e doar un fleac...

    Oricum, tot asta-i si parerea mea nu vad rostul izolarii si nu o inteleg si nu mi se pare ca dovedeste asa o mare iubire fata de semenii pentru care nu faci absolut nimic participand la niste slujbe si meditand la nemurirea carabusului... izolat si ferit de toate relele, inclusiv de restul populatiei planetei. As putea sa ma intind, da' n-are rost.

    Iar cu fata... Ma gandesc ca daca aveau probleme atat de serioase pe care parintii, fie ei si despartiti, nu erau in stare sa le gestioneze, poate ca era mai bine sa treaca [sa-i fi dus si mintea] si pe la un psiholog, consilier... Dar daca si-au intors fetele exclusiv spre "credinta", iaca ce-a rezolvat popa. Oricum, legat strict de povestea fetei, nu cred ca materialele aparute in presa se apropie de adevar. Zic si eu, pentru reporterii il vanau pe popa, iar oitele pe la colturi stiau mai mult decat au aflat aia...






    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da uite un exemplu de materie in loc de religie: Codul Bunelor Maniere! Util!

      Ștergere
    2. Sau codul rutier, sectiunea pt pietoni. Si da, musai codul bunelor maniere. Ady

      Ștergere
    3. Ah, da da! Asa! Hai ca facem o lista de materii si o dam autoritatilor :))))

      Ștergere
    4. daca imi permiti insir niste chestii:
      1. sa invete toti sa scrie si sa citeasca. da' pe bune, adica tot poporul sa fie capabil sa inteleaga sensul unui text caruia tocmai i-au recunoscut toate literele si semnele de punctuatie si tot poporul sa fie capabil sa-si exprime o opinie/solicitare in scris, in propozitii/fraze care sa fie logice si coerente. si daca imi permiti, voi pune un link. http://www.dollo.ro/2014/02/ajuns-analfabeti-functionali/
      2. sa invete toti sa citeasca inainte de a semna ceva. si daca nu inteleg, sa intrebe. cu exceptia unor cazuri cu totul exceptionale nu iti ia nimeni gatul daca soliciti explicatii suplimentare.
      3. sa invete toti sa solicite ceva unei institutii.
      4. sa fie predata in scoli Declaratia Universala a Drepturilor Omului si niste minime cunostinte de drept. chestii mai mult de cultura generala. care sunt gradele instantei, ce atributii au principalele institutii publice, una-alta. elevii de liceu sunt capabili intelectual sa priceapa. cred ca si cei din ultimele clase de gimnaziu. la un moment dat (cand eram eu in scoala, bunica fata si lupul catel :) ) niste chestii de genul asta se predau la materia intitulata pompos "educatie moral civica".
      cica am scris prea mult.
      ady.

      Ștergere
    5. :))))))))))))) GO ADY GOOOOOO! Asa fatah! Asa te vreau! Hai cu limba si scrierea si sa lasam popii si crucile!

      Ștergere
    6. 5. sa fie toti cat de cat capabili sa-si apere drepturile, mai ales ca in multe cazuri chiar institutia care le incalca iti spune cum s-o faci.
      sa ma explic, ca uneori ma infurii teribil. zilele trecute am avut de a face cu cineva impotriva caruia o institutie a minunatului stat roman a emis o decizie prin care ii cerea niste bani (ca era emisa aiurea sau chiar era ok, nu conteaza in discutia de fata). in acea decizie scria negru pe alb "prezenta decizie se poate contesta la tribunal in termen de 15 zile". sunt jurist, asa ca uneori nu imi dau seama daca unele chestii sunt logice sau ar trebui sa fie logice pentru orice cu un iq de 2 cifre sau mi se par mie logice prin prisma studiilor mele. pentru ca mie, una, in situatia de mai sus, mi se pare logic sa pun mana pe un pix si o foaie de hartie (curata sa fie, poa' sa fie si o foaie de agenda, si o foaie smulsa din caietul copilului/nepotului sau coala A4) si sa scriu "subsemnatu', nume, prenume, adresa, date de identificare, contest decizia nr. x, emisa de institutia y pentru ca: urmeaza 3 vorbe explicative", sa ma duc la posta, sa ma uit in pagini aurii si sa trimit hartia intr-un plic la tribunalul judetului in care cu onor domiciliezi si sa pastrez naibii plicul in care a venit minunatia ca sa dovedesc ca am contestat in termenul de 15 zile. si va spun eu, nici macar nu trebuie sa treci temeiul legal, sa angajezi avocat sau mai stiu eu ce. poate mai tarziu, daca situatia e mai complicata, dar in multe cazuri de genul asta nu e. trebuie doar sa pui in miscare afurisita de procedura, in loc sa te frasui, sa te plangi vecinilor/neamurilor/oricui are/n-are timp sa te asculte, sa te duci la institutia cu pricina sa faci nu stiu ce, sa scrii la politie, la autoritatea pt protectia cetateanului, la judecatorie, sau mai stiu eu unde. scrie chiar acolo ca poti sa o contesti la tribunal, apoi scrie frate "contest" si trimite-o/depune-o la tribunal. ca dupa-aia degeaba tipi ca asa si pe dincolo si institutia y e nenorocita si ca in romania mori cu dreptatea in mana. ca una care am fost prin sali de judecata, pot sa va spun ca judecatorii trateaza cu destula clementa cererile depuse de omu' simplu, pe care se vede clar ca habar n-are de legi si de multe ori fac ei o parte din treaba: gasesc temeiul legal, cer probe, etc. trebuie doar sa-ti dai un minim de interes. in acel caz, desi nu era absolut deloc (dar absolut deloc) treaba mea sau a firmei in care lucrez i-am spus persoanei ce sa faca (ma rog, am transmis unui coleg, iar colegu' chiar a ajutat persoana sa faca cererea).
      nu stiu, intreb, e gresit sa mi se para mie logic?! ca voi (sau cei mai multi) nu sunteti juristi.
      aceeasi situatie pentru amenzi, de oriunde ar veni ele. le-ai primit, crezi ca-s nedrepte, scrie p-o foaie "contest" si trimite-o la judecatorie. iti spun eu ca sigur c-o vor trimite ei la instanta superiora dc trebuie sa ajunga acolo. nu te culca p-o ureche, ca peste 1 luna-2-3, 1-2- ani te trezesti cu conturile poprite si apoi din colt in colt si nu se mai poate face nimic ca s-au dus naibii toate termenele.
      departe de mine sa neg ca in tara asta exista coruptie, ca poti sa mori cu dreptatea in mana si cand ai facut lucrurile ca la carte, dar sunt multe, extrem de multe cazuri in care romanii nu-si apara drepturi chiar si cand li se spune cum s-o faca. nu si le apara si apoi vocifereaza pe la colturi ca li s-au incalcat.
      scuze, dar m-am indepartat prea mult de la subiect, dar uneori m-apuca pandaliliile.
      ady.
      ps. n-am o mara sa ma tina in lume, nici barbat (nici femeie, daca-si pune cineva intrebari cu privire la preferintele mele :)) sa faca asta, nici macar pisic si uneori simt cum mor incet de disperare, nici nu ma consider vreo mare luptatoare sau vreun spirit puternic si nemaipomenit, dar nu m-as duce la manastire nici taiata felii subtiri ca salamul de sibiu. "o lupta-i viata, deci te lupta", cum poti pana la capat, ca uneori e al naibii de minunata.

      Ștergere
    7. Perfect deacord! Exact cum spuneam in postu cu Poti sa Inveti, adica nu tre sa fii medic sau avocat ca sa stii ce naiba se intampla, ce trebuie sa faci si incotro sa apuci intr-o situatie sau alta. Si daca n-ai o Mara eu zic sa iti faci! :) Ajuta enorm la bucuria vietii :)

      Ștergere
  2. Materie obligatorie: educatie rutiera! Si macar o data pe luna cu participarea parintilor...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce semeni cu Mara... frumoaselor...

    RăspundețiȘtergere
  4. ai botezat copila?
    la acest capitol sunt nelamurita cum sa procedez cu neamurile. cred ca o sa am mare dar mare tam tam.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am botezat-o tot din cauza de neamuri si am regretat si o sa regret cate zile o sa am faptul ca mi-am supus copilul de doua luni la un asemenea ritual barbar doar pentru a-i multumii pe niste oameni :) Cu mintea si sufletul de azi n-as mai face asta si daca voi mai face un copil precis n-o sa il botez. Preotul m-a mintit ca n-o va baga cu capul in apa, a venit cu intarziere si BEAT la botez si bineinteles ca a bagat-o cu totul fara sa o tina de cura sau nas. Dupa care i-a bagat pe gat vin acrit in timp ce o tinea de nas!!! Merita un post separat botezul copilului meu...imi vine sa vars si in ziua de azi cand imi aduc aminte. Eu zic ca daca nu simti credinta ortodoxa sa nu faci lucrurile pentru altii. Fa cum simti tu!

      Ștergere
  5. Buna. Cred ca este firesc sa isi boteze copiii doar cei care doresc. nu inteleg inversunarea rudelor. Am prieteni care si-au botezat copiii fortati de rude. In privinta neplacerilor pe care le presupune botezul, eu una mi le-am asumat, asa cum mi le asum si pe cele legate de vaccinuri. Copiii mei au fost vaccinati mult mai devreme decat au fost botezati (primul vaccin in maternitate) si de mai multe ori, comparativ cu botezul care se savarseste doar o data in viata. Iar legatura cu fata care a fugit de acasa, nu stiu daca putem comenta deciziile pe care le iau ceilalti oameni. Mi se pare nedrept ca a plecat fara sa spuna si s-a creat toata isteria asta. Stiu ca s-au cheltuit bani de la buget pentru gasirea ei. Dar bani se cheltuie si pentru cazuri de genul acesta: http://activenews.ro/macar-nu-s-au-dus-la-manastire-trei-elevi-din-buzau-stare-grava-dupa-ce-au-consumat-etnobotanice_1821647.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, oamenii boteaza fortat pentru ca inversunarea "credinciosilor" e una foarte puternica :) Asa ca cedezi ca sa nu-i mai auzi pur si simplu. Cat despre vaccin sa stii ca fi-mea la vaccinuri nu plangea da' la botez a rupt biserica saraca :))) Fata asta de 15 ani a demonstrat o prostie crasa si o nesimtire iesita din comun. La 15 ani ai minte nene, stii sigur ce ramane in urma ta daca dispari, ca nu esti trepanat.

      Ștergere