marți, 5 februarie 2013

Ministerul Invatamantului e la Clasa 0

   O zi grea azi. Intai s-a mai trezit cineva cum ca blogul meu personal e despre ea. Si iar m-am socat. M-am mai socat io si despre alta care a zis ca postul despre mama mea e despre ea de fapt (mi s-au explicat multe acum). Da' iar o iau pe campii si n-are sens sa dam apa la moara la "neshte doamne"...cine nu stie bancu' sa imi dea un mail ca i-l zic io :)))

  Dupa aia...duc copilu', iau copilu'...si cand sa il iau...iacata informatie ce ma paleste in freza. Imi zice "duamna" ca trebuie sa inscriu copilul la scoala si sa ma gandesc la care. Pi, zic...da de ce? Ca au zis domnii de la minister ca nu trebuie, ca putem sa ii lasam "fie in gradinite fie la scoala" despre clasa 0 , clasa pregatitoare sau cum dracu' ii mai zice la ora asta la inventia cretina despre care discutam.

  Daa, zice ea...numa' ca noi nu suntem ACREDITATI. Poftim? Cum adica? Nu sunteti gradinita de stat? Ba da! Pai si nu aveti autorizatie de functionare? Ba daaaa, dar nu suntem "acreditati pentru clasa 0"...Aoleu! Hai sa mori tu! Acu' te-ai gandit sa imi zici? Adevarul e ca asta nu era o informatie cruciala pentru simplul fapt ca porcaria cu clasa 0 s-a inventat de curand. Deci nimeni nu stie pe ce lume traieste. 

  Zic da' ce e aia "acreditarea" asta? Pai zice...trebuia sa ne vina un control de la minister si n-a venit. Sunt putine gradinite acreditate pentru treaba asta. A da? Ce bine! Bai nene...nu stiu de ce, nu stiu daca din cauza de soarele de afara sau de vantul care batea...da' am iesit de acolo si am inceput sa injur. Noroc ca eu sunt aia care face gura mare pe acolo, ca asa au aflat si alte mame ce ne asteapta. Ca doar na...pana la 31 martie trebuie sa ne inscriem copiii la "scoala" ca sa faca o "clasa 0" care de fapt nu e o clasa, e ca o gradinita, nu ni s-a luat dar ni s-a dat, nu suntem obligati dar n-avem acreditare...si in general ia mai duceti-va in pixda mamii voastre de platitori de impozite.

  Ce atata intrebari si grija pentru copii? Apoi bunica a nascut pe camp, da-o dracu' si n-a mai murit...Cam asa e pe aici cu legiuitorii. Cam astea sunt legile din frumoasa "reforma" care ne calareste de 22 de ani mai ceva ca un cal in erectie perpetua. Toti am fost generatii de sacrificiu...Ne mai miram ca sunt copiii total dezinteresati de scoala? Care scoala? Aia care n-are mobilier pe masura copiilor de 5-6 ani dar care ii obliga sa mearga acolo? Cine o sa predea la clasa 0?

  Nu, n-o sa fie o invatatoare care ii va avea si ulterior. O sa fie altcineva, eventual panarame d-astea de iau 1,50 acu' la examenele de intrare pe post in invatamantul romanesc. O sa fie educatoare? Pai si atunci de ce nu le-ai lasat la treaba lor in gradinite? O sa fie cine? O sa fie ce? Dar cui ii pasa la o adica? 

6 comentarii :

  1. da, deci...da..
    eu stau cumva pe margine inca si ma minunez. ca ce era valabil anul trecut nu mai e valabil anu asta. ca ce se batuse in cuie, gata, s-a scos.
    In principiu nu inteleg nimic. Sper doar ca in urmatorii 2-3 ani sa se decida ceva clar ca sa nu ajung la 5-6 ani sa dau din colt in colt. Dar exista si posibiliatea ca in urmatorii 2-3 ani lucrurile sa se complice si mai mult. Nu stii niciodata cu astia...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai de la un an la altul nu se mai pastreaza nimic. Ca mereu vin alti jmecheri pe la minister si cum ajung ei acolo ei trebuie sa "schimbe" ceva. Cred ca in urmatorii ani o sa traga UE si mai mult ca varsta de "intrare in sistem" sa se duca spre 5 ani. Insa UE nu stie ca noi nu avem scoli. Nu avem loc. In provincie mai e cum mai e, pe aici nu e bataia asa mare...da' la voi acolo chiar nu stiu ce o sa fie.

      Plus ca idiotenia asta cu "clasa 0" e total inutila. Era foarte buna in gradinita, faceau aceeasi programa. Bastonase, litere, cam ce faceam noi in clasa 1 pe vremea noastra. De ce sa o freci si sa o muti si sa ii duci pe astia mititei in scoala?

      Ștergere
  2. Mai, eu m-am panicat putin in primavara trecuta, si cum se potrivea si cu altele, am inscris dra tot la grupa mijlocie (am schimbat si gradinita), si bine am facut, pt momentul prezent, cel putin. Acum are 5 ani si 3 luni.
    Socoteala mea a fost si faptul ca va implini 8 ani in clasa I, deci 7 ani in clasa 0, ceea ce mi s-a parut potrivit pt sistemul care se vehicula (clasa 0 la scoala). Multi s-au uitat patrat, ca o sa fie prea mare. Prea mare pt ce? Nu am nici o graba, nu simt ca o franez de la ceva, fizic este mai micuta (ca seamana cu mine), ca gandire, este mult mai "nevinovata" decat altii, psihic este mult peste medie, dar asta nu are importanta, o sa am grija sa nu se plictiseasca la scoala. Sau la scoala o face ce o face, dar acasa nu se va plictisi, pt ca nici acum nu se plictiseste.

    Mi se pare aiurea, doar pt faptul ca noi ne-am ocupat f mult de ei, si stiu multe lucruri si au abilitati, unora li se pare ca ar fi gata de scoala, sau ca va fi peste medie fata de altii, pai sa fie, si sa traga ceilalti, si sa judece fiecare pt el si pt copilul lui, nu pt al meu. Dar nelamurirea mea principala este daca exista vreo obligativitate, ceva ce sa-mi spuna ca oblogat-fortat, toamna viitoare (deci cand va implini 6 ani, in noiembrie) trebuie sa mearga la clasa 0, sarind astfel peste grupa mare, si fluturandu-mi-se pe la nas ca a fost decizia mea sa o "intarzii" si acum suport consecintele.

    Ma ingrijoreaza situatia, din fericire mai am ceva vreme, ne adaptam indiferent ce o fi, dar e pacat ca sunt facute, cu fundul, atatea .

    Si una tare de tot, proaspata: azi dim, am intrebat-o pe doamna ei (o tipa foarte de treaba, are si ea baietel de varsta lui Matei), cum e cu clasa 0 si la ce sa ne asteptam. Si ea mi-a spus timida ca ... "nu prea avem voie sa vorbim despre asta, pt ca inca nu sunt hotarate lucrurile". Na panarama si stat civilizat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cica s-a hotarat, "clasa 0" ramne la scoala!

      Ștergere
    2. Eu am inteles ca fiecare poate alege daca o face la gradinita sau la scoala. Singura problema e ca nu toate gradinitele sunt acreditate pentru asa ceva.

      Ștergere