vineri, 5 octombrie 2012

Cum creste?

  Azi de dimineata "doamna" ne-a adresat primele cuvinte: "Mara, iti ofer o bombonica, sau o napolitana, e ziua Anei". Mai fusese refuzata odata de catre Mara cand era Mara suparata ca trebuie sa ne despartim  iar doamna incerca sa o "imbuneze" cu o bomboana. I-am zis cu jena (mna, nu traiesc pe Marte deci trebuie sa imi fie jena ca nu dau zahar copilului) ca ea nu a mancat asa ceva in viata ei. Ca nu stie ce e aia si ca ma indoiesc ca ii trebuie. Nu i-a trebuit, ba mai mult, s-a suparat si mai tare.  

  Azi la fel. Ii zice Marei, APOI ma intreaba pe mine "ii dati VOIE?"...apoi cucoana, e cam tarziu sa ma intrebi de "voie" pentru ca e cam de cacat sa ma intrebi pe mine dupa ce i-ai oferit ei. Eu niciodata nu i-am zis Marei ca nu are VOIE sa manance zahar sau porcarii. Am ales o alta varianta. I-am zis de mica ca noi nu mancam asa ceva. Ca nu sunt sanatoase pentru organism. Ca sunt porcarii. Asa ca ea acum refuza cu indarjire orice stie ca e naspa. Azi am intrebat-o "vrei o napolitana?"...a scuturat energic din cap si a fugit in clasa uimita ca o intreb asa ceva (cred sincer ca nici nu stie ce e aia, nu i-am aratat vreodata care e obiectul denumit de cuvantul napolitana). I-am explicat DIN NOU educatoarei ca ea nu a primit asa ceva niciodata, ca nu mananca lucruri procesate, mai ales compuse din zahar rafinat. Simplu nu?

  Ar fi simplu daca am trai intr-o tara cu oameni toleranti. Nu traim. Ieri a iesit iures, din nou, pe teme de "cum sa cresti copilul" si cand am indraznit sa zic ca eu am articulat la fund copilul de cateva ori la viata ei...mi-a plouat cu fecale in cap de nu m-am vazut. La puscarie cu mine! Copilul trebuie, domle, plimbat in brate si alaptat pana la 5 ani...copilul trebuie sa faca numai ce doreste fiinta lui inteligenta. Copilul are voie sa fie domnul Goe si sa arunce orice oriunde, cand poate fizic, trebuie incurajat sa arunce televizorul pe geam daca se poate, pentru ca laptopul l-a distrus oricum demult iar televizorul nu mai merge pentru ca l-a butonat intens. 

  In general hainele sunt de cacat sa fie purtate si a doua oara intacte. Adica daca se poate ca copilul sa le distruga de la prima purtare, e ideal. Nu mai zic de jucarii, care niciodata nu trebuie sa apuce sa fie date si la altii copii, mai departe. Daca i se da o foarfeca, trebuie sa i se dea neaparat si portofelul, pentru ca bancnotele de sute de lei sunt prea naspa intregi. 

  Desigur astea sunt exagerari. Exista acum o mana de oameni care canta si adorm cu muzica asta. Si care se simt bine asa, si ii felicit pentru asta. Mai exista 99,9999 la suta din populatia Romaniei care face altceva. Da, cineva ar trebui sa educe lumea despre ce e ok si ce nu...insa sa ajungi sa zici ca o palma la fund de la ma-ta a constituit o "trauma" si un "abuz" asupra ta...e cam dubios. Hai sa ne ocupam intai de milioanele de avorturi inutile si de copiii bolnavi din neglijenta parintilor, zic. Doar zic. 

  Ca sa ne intelegem bine, eu mi-am tinut copilul numai in brate pana cand a nimerit sa mearga...eu mi-am adormit copilul in brate 11 luni din viata ei pentru ca doar asa se simtea ea bine. Eu i-am dat sa manance pe cat de sanatos am putut eu fara sa o iau pe campiile bio-eco in care nu am incredere in Romania pentru simplul fapt ca stiu cum se pot produce etichete cu orice. Acum 5 ani in Romania existau informatii putine spre deloc. Mi-am luat carti, de diversi autori straini, am citit, am cautat si in afara informatii, le-am procesat cu creierul din dotare. Ce imi trebuie si ce nu. Ulterior am constatat ca practica are doua sanse: fie sa vina si sa se suprapuna unei teorii citite, fie sa o infirme. Toate astea sunt legi ale hazardului. Eu asa cred. Nu, nu din cauza ca ai stat tu in cap e copilul tau o minune...el oricum e o minune pentru tine orice ai face, asa cum tu pentru el esti totul...Toti parintii isi considera copilul cel mai bun. 

   Eu sunt o mama "casnica", da stiu, alt cuvant oribil. Care cica "are noroc" sa fie somera. Cica asta e un "lux"...pana la urma e un lux faptul ca eu am trait zi de zi 5 ani jumatate cu copilul meu, l-am crescut asa cum doar o mama stie, l-am educat si l-am "atasat" de mine mai mult decat o mie de ani de alaptare si purtare. La asta nu se gandeste nimeni, sa infiinteze curentul "casnicelor", pentru ca e saracia prea mare si de multe ori nu ai cum sa faci sa stai acasa. Si poate nu vrei, ca poate TU nu esti ca MINE...eu vreau si POT sa fac asta...adica n-am nici o frustrare cum ca nu-s implinita sau ca trebuia sa fac altceva. Eu sunt facuta pentru asta. Punct. Fiecare cu ce poate sa faca. Si ce isi DORESTE. Daca faci ceva ce nu iti doresti...o sa fie nasol. Si invers, daca faci ceva ce iti doresti prea tare dar nu e "fizic" si logic posibil...iar nu o sa fie ok. Cum ar fi sa te intorci prea devreme sau prea tarziu la munca. Orice ar insemna acel "prea devreme" sau "prea tarziu" pentru tine si jobul tau. Gandeste-o dar gandeste-o REALIST. 

  Eu am tras cu indarjire de sanii mei ca sa scot lapte din ei timp de doua saptamani non stop. N-a iesit, ulterior am aflat ca am un deficit de prolactina. Daaaaar, sa nu cumva sa spui in gura mare in anul 2012 ca n-ai alaptat ca "nu ai avut lapte" pentru ca mult balegar se va revarsa in capul tau. Inclusiv de la "prietene" care iti explica condescendent ca n-ai alaptat "din cauza ta"...deoarece, stiti...puteam sa fac si n-am facut. 

  Adevarul e ca puteam sa fac o tragedie din asta si n-am facut. Asa cum nu mi s-a parut o tragedie sa imi adorm fetita in brate un an desi lumea se uita bizar cand auzea asta. Si nici ca acum nu am alta camera pentru ea si dormim toti trei intr-o camera. Asta ne e viata. Ea e super fericita oricum ar fi, deoarece, culmea, nu am traumatizat-o cu nimic. Am educat-o, dar se pare ca acum asta e alt cuvant de maaaaare rusine. Se pare ca nu trebuie asa. Fix asa cum zilele trecute ma intreba cineva da' de ce nu ii dau paine la fiecare masa, dupa care s-a ratzoit la mine cu explicatii despre cat de BUNA e painea pentru organism. Ca are fibre. Dar eu nu zisesem NIMIC rau despre paine. Am zis doar ca a mancat o felie dimineata, ii ajunge. N-am zis "aoleu ce prost tre' sa fii sa ii dai paine tot timpul"...deloc...fiecare cu ale lui. Romania e tara painii. 

  Un pic de relaxare n-ar strica. Si la aia de au impresia ca cine nu alapteaza si "educa" copilul e moartea, si la aia de se intreaba de ce dracu' nu dam bomboane si acadele la copil si vor ca la 1 luna sa il dea pe mana altora sa il creasca. Si la aia de isi bat copiii ca pe fasole pentru orice, si la aia de au impresia ca daca tusesti mai tare spre el se traumatizeaza pe viata. Unii copii se educa singuri, altii niciodata daca nu au limite impuse. E simplu: casca ochii la AL TAU, si vezi exact ce ii trebuie si ce se poate si ce nu. Dar nu presupune NICIODATA ca sunt toti la fel si ca ce ai facut tu e o minunatie. La 16 ani o sa iti explice el singur cat de naspa ai fost ca parinte, oricine ai fi tu azi si oricate teorii minunate ai urma. :) Pe toti ne asteapta asta, stati linistiti...vine pubertatea si atunci sa va vad, doamnelor si domnilor!


2 comentarii :

  1. Finalul e apoteotic si din păcate adevărat! Ana deja îmi trântește câteodată un "vai, tu chiar nu ma înțelegi!"

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai da, pentru ca asta e natura. Asta e ciclul normal de crestere. Dupa ce trece si pubertatea poti sa zici ca vezi ce a iesit. :) Pana atunci poti doar sa iti doresti sa nu fi facut "prea" multe greseli fatale. Pentru ca cele minore oricum nu conteaza. Not in the big picture :)

    RăspundețiȘtergere