marți, 9 decembrie 2014

Comfort food pentru zile ploioase

  Toata lumea e presata pe creier de vremea asta, daca va trage inima la ceva caldut care sa alunece usurel pe gat pan' la casa burtii atunci faceti ce-am facut eu azi. Un soi de fish pie, parmentier corcitura si adaptare personala a unui principiu simplu: intre doua paturele de piure bagi ceva. Poa' sa fie ragu de carne de vita, de iepure, poa' sa fie vegetale sau poa' sa fie ca azi si anume somon. Piureul poa' sa fie din orice. Am facut inclusiv cu fasole (ca fasolea batuta), mazare, pastarnac, telina, conopida sau ce va mai place.

  A zis Mara aseara ca ar fi interesanta o lasagna cu somon. Ea e fan lasagna si disperata dupa somon. S-a gandit ea ca ar merge combinate. Habar n-am daca exista asa ceva pe lume dar mi s-a parut o idee misto. Insa paste de lasagna n-aveam si pe vremea asta chef de facut paste de mana nu prea am asa ca m-a gandit sa bagam cu cartofi ca mai facusem si alta data, inspiratie fish-pie englezesc. Si ce-a iesit e ceva atat de bunnnnn si asta o zic eu care nu-s deloc amatoare de peste. Somonul e singurul care-mi place totusi. 

  Zis si facut. Am purces la treaba si anume: 
 1. O ulcica cu cartofi pusi la fiert. In functie de cat piure vrei sa ai, eu am facut cam multicel azi din 5 cartofi potriviti.
 2. Doua medalioane maricele de somon aruncate intr-o tigaita cu un pic de ulei de masline si un pic de apa. Pus capac intru inabusire. 
 3. Doua cepe maricele taiate marunt in putin unt in alta tigaie, calite pana-s ok. Stiti voi cum. 
 4. Un plic de somon afumat (cred ca are 100 de grame) tocat marunt-marunt, el e foarte bun insa gatit e prea puternic gustul deci trebuie marunt ca sa se imprastie bine in compozitie. 

  Cand pestele e gata (roz la interior nu over-copt si uscat!) il cautati bine de oase si-l bucatiti intr-un castron, peste el somonul afumat, ceapa si doua oua. Sare, piper, oregano, busuioc, amestecat vartos. Iese cam asa: 

smecleu somonistic

  Cand cartofii au fiert bine faceti un piure. Piureul e considerat ceva simplu si cu toate astea nu stiu multi oameni care sa stie sa-l faca bine. Contine lapte si unt, in cazul meu si rozmarin macinat. Cand e gata, puneti intr-un vas de sticla uns cu unt un strat de piure, apoi somonul. Cam asa:


  Dupa care puneti si restul de piure si ceva cascaval ras pe deasupra. Sau mozarella. Sau ce aveti prin casa si va place. Sau nu puneti, nu e obligatoriu. Bagati la cuptor ceva care arata cam asa:


Si la iesire cam asa. 30 de minute la foc potrivit.

cand e cald se sfarama, dupa ce se raceste sta "in picioare"


cu muraturi

  A iesit excelent, am mancat doi adulti si un copil si mai avem si pentru maine. Daca faceti o tava mai mare duminica eu zic ca puteti manca trei zile linistiti, e bun si incalzit. Va dorim somon placut!

4 comentarii :

  1. Mamă cum e asta! Mi s-a făcut foame =))

    RăspundețiȘtergere
  2. Este excelentă lasagna cu somon, noi am mâncat la Ikea odată și de atunci îi fac destul de des fetiței mele (2 ani și 3 luni), care e înnebunită după acest fel de mâncare. Eu fac umplutura din somon mărunțit, spanac înăbușit și tocat mărunt împreună cu ceapă și ardei, iar peste ultima foaie de lasagna pun cașcaval ras amestecat cu un ou bătut. Dacă vrei, poți pune și puțin bulion.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oaaaau, suntem si fani Ikea, deci clar o sa ii fac! :))) Ma gandeam eu ca ar putea exista doar ca nu ma gandisem eu niciodata la asta iar ea a gandit-o fara sa stie ca exista! Ceea ce mi se pare extraordinar! :) (e a mea, tre' sa o laud!)

      Ștergere