marți, 14 august 2012

La 2 Mai

Mie una mi-e clar ca pe lume exista doua feluri de oameni. Cei care sunt atrasi de locuri ca 2 Mai-ul si cei care n-au ce sa caute acolo. Exact asa cum sunt doua feluri de oameni: cei care se duc la Mamaia anului 2012 si cei care n-au ce sa caute acolo. De obicei primii se incadreaza la a doua categorie si invers :) Din motive obiective am mers acum la 2 Mai repejor intru repararea unor mici probleme ale casei chestii care trebuiau remediate repede.

Am fost placut surprinsa de niste chestiuni pe care tin sa le impartasesc lumii. Cum ar fi aceea ca s-a schimbat cumva calitatea oamenilor care erau acum in august pe plaja mare din 2 Mai. De obicei gaseai multe specimene spargatoare de seminte care aveau si cate un casetofon cu vreo manea sau un radio dat tare pe plaja. Eu am fost acum 2 ani acolo ultima data si numarul cainilor cu stapani care mi se scuturau pe cearceaf zilnic era mai mare decat al copiilor care alergau pe plaja. Ei bine, intre timp a crescut generatia asta de nu le mai zice "decretei" da' io le zic "indemnizisti", adica cei care au aparut pe lume dupa ce s-a dat liber la indemnizatiile de 2 ani :)...si care acum au 4-5-6 anisori. Era plin satul de ei. Iar ei sunt mult mai simpatici decat cainii scuturatori pe cearceafuri.

Pe plaja era liniste. Desi plaja era plina, era plina cu oameni civilizati care nici nu spargeau seminte, nici nu vaitau manele nici nu o strigau pe Sofica din capu' alalaltu' al plajei ca sa ii comunice ca "hai acilea ca ie un loc die ciarciaf"...Administratorii plajei au pus umbrele mari, mari, au asezat sezlonguri multe, care inteleg ca se inchiriaza cu 15 lei in timpul saptamanii si 20 in weekend. Se pare ca la mica intelegere cu baiatu' care ia banii faci si un soi de abonament pe mai multe zile si iesi mai ieftin. Nu stiu, nu ma pricep, eu sunt statatoare cu fundul in nisip ca asa m-am invatat de o viata.

Am fost ca de obicei sa mancam la Petya, unde mancarea e la fel de buna cum o stiam. Meniul e la fel (doamne ajuta ca cineva a inteles ca ce stie sa faca bine e mai bun decat ce "aude" ca ar fi o jmecherie), preturile au crescut un pic si unele lucruri se vand cu suta de grame cand inainte erau la portie, insa esti intrebat de fiecare data daca vrei 100, 150, 200....de grame de orice. Asa ca eu zic ca e ok. Mancarea e genial de buna, totul e facut atunci, dureaza cand e plin de clienti, insa aia e, saracu' lipovean de abea mai pridideste :) Iar atunci cand e plin, lumea asteapta in picioare pe trotuar, sau omul ii vara la el in curte la masa...iar asta spune multe despre un stabiliment mancacios din Romania. Cei de la mese, complici cu Petya, ii invita pe strainii care asteapta in picioare, se trag mai aproape cu scaunele si fac loc noilor clienti. Cam asta e esenta spiritului de 2 Mai, spiritul ala pe care il stim noi astia care ne-am facut veacurile pe acolo.

In 2 Mai ne-au crescut trotuare. Asta ar fi un lucru bun daca n-ar fi unul prost :) Adica intentia lor a fost buna, sa paveze niste treburi, insa creierul ingineresc teribil a facut o furtuna de neuroni si s-a gandit ca ar fi ok sa lateasca fostele trotuare in detrimentul parcatorilor de masini. Eu una nu iubesc masinile, iubesc pietonii, insa sa iei singurul loc in care soferii pot parca si sa il faci trotuar cu pavele, va duce la un singur lucru: la soferi care parcheaza pe jumate pe minunatul trotuar, pe jumate in strada. Deci tu om cu doua picioare nu prea mai poti sa mergi nici pe trotuar nici pe sosea cum mergeai inainte. Asteptam cu interes rezolvarea acestei dileme. Eu am 33 de ani in curand, asa ca pot sa sper ca pana la finalul vietii mele o sa fie in 2 Mai si trotuar si strada si locuri de parcare? Nu prea, dar imi pastrez optimismul.

2 Mai-ul arata bine. E curat, e din ce in ce mai linistit, exceptand muzica ce se aude de la Tabara de Copii care are discoteca in aer liber seaara :)...nu pot deloc sa ma supar pe ei pentru ca noi copiii de 2 Mai pe la 15 ani, saream gardul acolo si mergeam clandestin la discoteca intr-o vreme in care discoteca era un loc misto in care se dansa mult si bine :) Ofcourse ca in 96 se dansa pe Cocojumbo si Macarena...acu' le baga baiatu' ala cu insomnia lui de nu poa' sa doarma el vara saracu'...

In aproape 10 zile de stat acolo nu am apucat fizic sa ajung la Nudisti, sa vad ce se intampla in partea aia de plaja si cum se prezinta lucrurile, insa o sa remediez in septembrie cand ma voi duce din nou. Inca nu imi vine sa cred cat de frumos a iesit Pensiunea, cat de incantati au fost clientii care au ajuns la noi...inca mai sper sa fie toata lumea fericita cand pleaca de la noi si sa revina in fiecare an, asa cum fac cei care au dragoste de 2 Mai in ei. Cineva imi spunea de curand ca e pentru ei "ca un drog" si atunci m-am luminat. Cam asa e...cei care sunt facuti pentru locul ala, revin mereu. De aia zic, ca unii oameni sunt pentru locul ala, altii chiar nu au ce sa caute acolo...Si e mai bine asa. Cel mai bine e ca locul asta sa ramana asa...locul asta inca are verdeata, aici inca sunt pomi...

Ma uitam in Saturn acum...blocuri. Bocuri si betoane. Cand ajungi dinspre Bucuresti la mare, in statiuni daca te dai jos din masina, miroase a mare si a beton incins. Se simte marea saraca, ea troneaza peste orice mizerii. Insa cand ajungi in 2 Mai si te dai jos din masina, miroase a mare, a otzetari, a balariile alea, a ciulini, a iarba uscata...miroase inca a natura.

Si niste poze facute acum la noi:

Cam atat pentru acum.

18 comentarii :

1. Eu sunt fana maxima a paturilor voastre:d. Suficient de mari sa incapem toti trei, desi initial planuisem sa o exilam pe pice pe saltea. N-a fost de acord, asa ca am primit-o in pat. Am crezut ca o sa fie chin maxim, mai ales ca ea doarme singura dintotdeauna, si noi la fel:d, dar a fsot neasteptat de bine:)

2. Ah, Roxana, tu ai avut o camera speciala. Aia e camera mea :D Cu patul meu de acasa, pe care mi l-am facut pe comanda acum ceva ani cand am ramas insarcinata. Acum l-am dus acolo. Celelalte sunt un pic mai mici, cu vreo 20 de cm :) Ma bucur ca v-a placut!

1. aaa, ok:). era urias. si noi avem pat lat acasa, dar nici asa:d

2. e pai nici chiar "urias", ala are 1,80 latime (eu l-am vrut de 2 dar familia mea a zis ca-s io nebuna) iar celelalte care sunt facute anul asta au 1,60 :)

3. Nici restul paturilor nu sunt de lepadat! Este intradevar super de bine!
    Camerele racoroase, apa calda (exagerat de calda :))) ), gazde foarte primitoare.
    Asteptam cu nerabdare sa revenim :)

4. Stefan, multumim mult de aprecieri! Va asteptam in septembrie!

5. E primul an in care mi-au lipsit din 2 Mai fustele largi si lungi, super colorate, ia romaneasca pe trupuri bronzate, NudiBar-ul (nu ca as fi fost client, dar era o atmosfera specifica pe care o comentam de cate ori treceam prin dreptul barului), guvidu' din farfurie (saracie mare la peste anul acesta, se pare ca au ajuns la fundu' sacului). Si da, oamenii s-au schimbat.....au navalit cei din statiuni in sat!2 Mai nu e o statiune, e un sat.
    La Petya iti trebuie rabdare.....multa!Asa ca ori mergi inainte sa ti se faca foame, ori cand nu e f aglomerat, adica in afara orarului de masa pe care il au majoritatea. Chatal-ul e la mare moda....bun, de altfel. Papanasii sunt enormi (noi 3 nu am putut dovedi 2 papanasi!), cele care servesc dau un mare Ignore clientilor, patronu' se straduieste dar uneori nu ii prea iese.
    Trotuar modern, dar invizibi de masini parcate.Din alegeri in alegeri (locale) poate se mai pune cate o piatra pentru a finisa!
    Muzica de la tabara de copii.........in fiecare seara acelasi playlist la aceeasi ora. D. astepta nerabdator pe terasa sa cante ....Eu vara nu dorm!:)
    Alexandra, neaparat sa mergi catre plaja de la nudisti (de la an la an se micsoreaza, deja soseaua se surpa!), la Micul Golf si apoi pe plaja catre Vama Veche. Merita din plin!
    Cu bune, cu rele........ne-am simtit minunat!
    Patul e f comod, D. nu a preferat salteaua.
    In fiecare an tot ne propunem sa nu mai revenim, dar niciodata nu ne tinem de cuvant.......fiindca locul provoaca toleranta și dependenta!!!!:)

6. Da, la Petya trebuie rabdare in luna august, ti-am zis pe FB de ce. Asta e tara si saracia in care traim din pacate. Stiu ca plaja de la nudisti se micsoreaza, eu sunt un client vechi al acelei plaji :D...o sa mergem acum in septembrie si o sa ma duc si in plimbare, ca tura asta a fost pentru detalii tehnice :)
    Eu sper din suflet sa mai reveniti in 2 Mai...dupa 33 de ani de viata acolo stiu cata dependenta da locul asta. Si am invatat sa merg acolo mai degraba in iunie sau septembrie-octombrie. E mai putin cald, turisii sunt mult mai putini. Liniste mai multa.
    Cu guvidu' imi pare rau ca n-ati fost cand a luat mama de la cherhana de la Mangalia si a facut :)

1. Hihi, eu am stat aproape toata vara la mare si mi-a fost frica de zona 2 mai, Vama Veche, toata lumea mergea acolo. De spargatorii de seminte am scris si eu, iar de mancare, am facut tur complet de carciumi unde am stat. Insa tin minte ca acum ceva ani, cand cu inundatiile, am mancat bine de tot la 2 mai.

Chestia e ca guvizi nu prea sunt (e perioada de puiet) si hamsiile se importa de la turci (nu ca ar fi rele) si, curios, pe unde am umblat, adica in multe carciumioare, din delta in Eforie, peste tot, pastrav, pastrav.

De unde pastrav la mare neicusorule?

Si pe mine ma calca pe cap aia cu "eu vara nu dorm", nu ca ar fi nasoala ci pentru ca e repetata obsesiv, absolutamente obsesiv. Lasa, ca vine septembrie, apa calda, lume putina, abia astept.

ps: pe mine sa nu ma injuri caci eu nu imi las niciodata cainele sa se scuture pe lume si, in general, nu il duc pe plaja sau in locuri publice, mie mai deranjanti mi s-au parut pampersii folositi aruncati pe langa cearceafuri, chit ca eu nu stau la soare, dar put de la o posta.

7. Hihi, eu am stat aproape toata vara la mare si mi-a fost frica de zona 2 mai, Vama Veche, toata lumea mergea acolo. De spargatorii de seminte am scris si eu, iar de mancare, am facut tur complet de carciumi unde am stat. Insa tin minte ca acum ceva ani, cand cu inundatiile, am mancat bine de tot la 2 mai.

De unde pastrav la mare neicusorule?

8. Nu, nu nu te injur, ba chiar te astept in septembrie la noi sa vezi ce frumos si fara "vara nu dorm" e :))) Perfect deacord cu pampersii, in doi ani de folosinta nu am aruncat niciunul decat la ghena :)

9. Ce ma enervezi ... ai scris o gramada, si eu n-am mai trecut pe aici de doua luni (ca pana atunci nu scriai asa de des, eu tot verificam) :) Am mult de recuperat.
    Apropo (nu stiu de ce, de tine!) ieri eram pe bicicleta, si injuram(doar in mintea mea, ca sunt fata delicata) pe unul care traversa trecerea de pietoni, agale, butonand la mobil, imi venea sa-i strig "IN PAS VIOI BAAAAI, ADICA VIU!" :D

10. Oooo, inseamna ca ai pierdut marele conflict al secolului, am sters postul ala...referitor la o "doamna" care mi-a facut pensiunea de cacat la domnia sa pe blog :)))) Pffff, Andreea, nici nu stii ce ai pierdut! :)))) Aboneaza-te mai, ca e simplu :)

11. Am gasit articolul si asa de tare mi-a placut mai ales ca ultima oara cand am fost la mare (in Neptun) am plecat mai obosita si mai stresata decat venisem. Liniste pace, chillax doing nothing staring at the sea...credeam ca nu se mai poate pe plajele noastre super zgomotoase si aglomerate. Daca am inteles bine, aveti o pensiune? Cum as putea lua legatura cu dvs ca sa inchiriez? Adresa mea de mail este alexandra.virvaroiu@gmail.com

12. Buna ziua, Alexandra
    Mi-am amintit ca am citit - acum ceva ani - de pensiunea ta de la 2 Mai....
    Mai exista?
    Cele bune,
    Monica

1. Nu mai există, am vândut și am plecat din România acum 8 ani.