joi, 20 septembrie 2012

Un post de mama nervoasa

 O sa fac o petitie...o cerere, un act, o adeverinta, o lista, un comitet, o hartie...o birocratie :"nu duceti copiii in sistemul de invatamant din Romania decat in ultimul moment posibil!". Adica o ceva in care sa spun ca educatorii Romaniei de azi sunt naspa. Nu mai zic de "profesorii" cu nota 5 la examene. Si nu e vina lor. E vina sistemului.

  Dupa ce ieri am primit o Mara plangand la ora la care am preluat-o de acolo, azi am trait cu ea cu viroza luata dupa doar doua zile de "gradinita", dar am fost primite cu bratele deschise cu copilul bolnav acolo, ca si cand ar avea vreo norma de indeplinit. Ele saracele au o norma, norma lu' Ceausescu. Io mi-am bagat picioarele si am dus-o daca tot nu se tine cont de nici o regula din asta. 

  Doamna noastra e una minunata. Cand o vezi asa, pare om. Cand o vezi cum iti MANEVREAZA copilul de 5 ani jumate ca si cand ar fi o papusa de carpa...iti vine sincer sa o iei la niste palme d-alea demne de Tzaranoaia City. Adica azi cand am lasat-o pe Mara acolo, bolnava, se simtea rau ea saraca...insa stiam ca daca intrerup ciclul nefast al "introducerii" sistemului minunat de invatamant o sa fie mai rau...ea era trista si dadea sa planga iar doamna a luat-o....

  Stiti locul ala dintre incheietura palmei si cot? La jumate? Ulna si radius ii zice, ma scuzati da' io am fost la olimpiada la anatomie cand eram mica, deci tre sa ma dau mare cu asta!...nu ca mi-ar fi folosit la ceva vreodata...Nici ca ma intereseaza ce tare ma dau io acu'...azi ma gandeam doar ca la asa "strangere ferma" din acel loc, acele ulna si radius au prostul obicei sa se rupa, mai ales la copii mici. Mna, eu si "exagerarile" din capul meu...evident ca cucoana in 30 de ani de cariera stie ce si cat sa apuce cat sa nu imi rupa copilul...

  Cam astea au fost in capul meu cand am vazut-o cum a luat-o pe Mara sa o "duca la copii" ...da' ce mama dracului, ca se ducea ea singura daca avea vreo nevoie...ea oricum s-a dus, s-a purtat foarte bine pana acum...uimitor de bine pentru un copil care nu a fost maltratat cu sistemul asta cretin pana acum. Azi era bolnava. Eu stiu cum se simte ea cand e bolnava...a avut saraca "ghinion" sa nu aibe si febra, asa ca au primit-o la "gradi"...URASC cuvantul "gradi"...e tot o abreviere de oameni care n-au invatat limba romana.

 Aoleu ce o mai iau pe campii in seara asta. Sunt oarecum nervoasa. Sunt nervoasa pe mine, nu trebuia sa o duc acolo. Nu avea nici un sens. Puteam sa mai astept si sa o duc direct in Anglia la scoala. Aia mi-a trecut prin cap toata saptamana. Mai obosita ca in saptamana asta si cu grija mai mare n-as fi fost nici in 10 ani de lucrat la corporatie. Cica nu e asa...Adevaru' e ca de 5 ani si 5 luni eu sunt la corporatia Mara. Si asta a naibii corporatie a fost 7 zile din 7...tot timpul...Luni-vineri, Craciun-Paste...nu am avut vacanta de nici un soi. Deloc. Cineva imi zicea ca o sa "imi fac treaba" cand ea e la gradinita...

  Ei, ce sa vezi, eu imi fac "treaba" mereu. Cu ea. Pe langa ea. Peste ea. Eu am inceput "treaba" din casa la 2 saptamani dupa nastere. Atunci am facut prima data curat in casa, mutand copilul de colo colo prin camere. Eu fac mancare, curat, rufe, jocuri...mna...full time job in adevaratul sens al cuvantului. Eu am fost aici mereu. Din "cauza" mea ea a refuzat acum "bomboane" oferite la gradinita, din "cauza" mea ea stie mult mai multe decat "colegii" din "clasa"...recunosc, sunt de vina. Propun sa fiu omorata cu pietre la marginea orasului. Am niste nervi in seara astaaaaaaaaaaa....ceva de groaza! Da, eu sunt de vina, nu aveam ce sa caut aici cu copilul meu daca il respectam. Trebuia sa fiu demult plecata pe alte meleaguri mai simpatice. Am zis!

2 comentarii :

  1. :) Si abia incepe dupa cum deduc ... of, cate as putea sa-ti mai povestesc ... dar poate plecati mai repede si nu e nevoie sa le afli.

    RăspundețiȘtergere