joi, 23 octombrie 2014

Unde s-or grabi?

  Azi am cunoscut un taximetrist simpatic. Lucru rar. Dupa ce am facut cateva curse cu el in cateva locuri mi-a zis, dintr-una in alta... "eu acum 4 ani si 4 luni am facut cancer pulmonar". Pam pam, mi s-a sters zambetul de pe buze. Discutam despre mancare mai sanatoasa si mai nesanatoasa si omul zicea ca el a facut cancer pulmonar desi n-a fumat niciodata. Era mai tanar decat mine. Si era in viata. Era calm si vesel si mi-a zis ca a scapat momentan. Si ca vede viata altfel, ca nu-i mai pasa de bani (asta dupa ce ma intrebase daca vreau bon si-mi zisese ca daca nu vreau face si el o "smecherie" si ii raman lui banii :))))) si ca tot ce castiga da pe excursii.

  Ca a fost in Thailanda si in Mexic si ca acum se va duce in... tot ceva asa, nu mai tin minte, o destinatie exotica. Si ca vede viata altfel. Repeta asta mereu si-mi spunea ca viata e prea scurta si merita traita. M-am dat jos din masina si m-a urmarit povestea lui, am ramas gandindu-ma la un om tanar care maine s-ar putea sa fie in recidiva. Sau nu. Dar care sigur traieste cu asta deasupra capului. Si a ales sa se simta bine si sa calatoreasca prin lume intre doua curse cu taxiul. Din care castiga 30% din cursa. Preda 100 de lei azi, ia 30. Atat. Pentru 24 de ore de stat in masina. O zi da, una nu. Cate curse face el in Ploiesti in 24 de ore? In orasul asta cea mai lunga cursa posibila e 10 lei. Adica sa iesi din oras la kilometrul 6 unde e un Mall, sau sa mergi cap-coada orasul de la sud la nord. Si apoi sa incerci sa te tratezi de cancer cu banii astia...

  Mergand la pranz sa o iau pe Mara m-am oprit la o trecere de pietoni care traverseaza un bulevard mare cu 4 benzi. Eu m-am oprit pentru ca era rosu. Iar cand trec pe verde ma holbez ca melcu' in catastif inainte sa trec pentru ca poti muri pe verde cu dreptatea in mana si ranjetul pe bot la ce soferi exista in tara asta. M-am oprit si inca ma gandeam la Marian taximetristul. Cand, deodata, pe langa mine, sar doi mosi, o baba si vreo doi elevi. Nu sar de bucurie ci sar sa traverseze care mai de care alergand mai cu spor pe rosu. Unu' in fata troleului care tocmai pleca din statie, alta in fata aluia care venea din partea aialalta, astialaltii toti gramada ca oile. 

  De ce? De ce? M-am uitat pe sensul celalalt, nu venea vreun troleu in statia de vis-a-vis, deci nu asta era motivul. Nu se dadea nimic la vreo coada acolo, nici macar adidasi de porc, nici tacamuri de pui, nici vibratoare la oferta. De ce? De ce sa sari in fata masinilor? Cum sa fii atat de prost si de inconstient? Baba avea de mana, evident, un copil. Intotdeauna e si un copil tarat in fuga pe rosu sau prin locuri incorecte. De ce? Unde sa te grabesti? Ce arde? Cum sa faci asa o porcarie? Cum sa ti-o faci tie nu mai intreb pentru ca e clar ca esti idiot si trepanat daca faci asta....dar cum sa ii faci asta aluia care isi conduce si el masina regulamentar. Aluia ii sare inima din el, pune frana si se roaga la Sfantu' Asteapta sa nu cumva sa omoare vreun prost pe trecere. Ca intra el la parnaie daca esti tu bou. 

  Dar de ce? Unde te grabesti? Ai lasat coliva fierband pe aragaz?

6 comentarii :

  1. "vibratoare la oferta" :)))))))
    (Am ales sa rad ca sa nu plang, perfect deacord cu toata argumentatia)

    RăspundețiȘtergere
  2. Suntem in secolul vitezei, "festina lente" si-a pierdut valoarea...Eu mai strig cateunui sofer care ne taie fata sa intre el primul la semafor, sa castige doua secunde "si la cimitir tot asa sa mi-o iei inainte!"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aaaahahahaaa! asta e injuratura de Constantza, clar! O RECUNOSC! :))))))

      Ștergere
  3. intrebarea se poate pune si invers. "unde va grabiti domnilor soferi, de va bagati toti, buluc, de parca s-a terminat timpul, peste verdele meu de pieton?"
    nu ca nu-s de acord cu tine, am vazut multe traversari aiurea facute de pietoni si pe unele, daca nu le vedeam cu ochii mei, nu le credeam. dar intotdeauna e si cealalta parte a monedei.
    n-am sa uit cand stateam in ploaie, fara umbrela, la margine de trotuar si aveam verde la semafor si masinile treceau si treceau. si ma stropeau. (unii or sa zica acum ceva de struguri acri, dar zau ca daca ar fi fost rosu la semafor pentru mine, n-as fi avut nicio problema, chiar daca ploua ploaie d-aia rece, ca acu'). sau cum a urlat un sofer la mine ca l-am fortat sa opreasca de la nu stiu cat la ora. eram pe trecere si aveam verde, dar el se credea la curse.
    cum, tot asa, n-am sa uit cum am picat in 4 labe in fata unei masini (nu stiu daca puteai sa bagi o foaie de hartie intre maneca mea si botu' masinii). aici vina e impartita, m-am asigurat si era verde, dar mi-a fost lene sa-mi misc popoul 5 pasi mai incolo pana la trecere si am dar sa cobor de pe refugiul de tramvai si mi-a alunecat piciorul. masinistul n-a avut nici el rabdare sa stea la stop in urma tuturor, a vrut sa fie primul si s-a bagat pe linia de tramvai in secunda care a trecut de cand m-am uitat eu in partea aia (tramvaiul era la dracu-n praznic, oprit in statia anterioara) si pana am pus piciorul pe sosea. cred ca ne-am ales amandoi doar cu spaima. (eu sigur, el nu stiu; n-am oprit niciunul :) ).
    si tot asa, n-am sa uit cum am incasat o amenda (am platit-o la jumate, in maxim 48 de ore :) ) pentru ca am traversat aiurea. era verde, dar trecerea era nitel mai incolo. de fapt acolo niciodata nu stiu unde-i trecere. intre trotuar si sosea mai e un scuar pietonal. la o intersectie trecerea e intre trotuar si scuar, la urmatoarea e la marginea scuarului, langa bulevard. nici asta n-ar fi o problema, dar undeva in departare falfaia din lumini si vajaia din sirene o coloana oficiala. iar pe partea cealalta a strazii freca duda un politist.
    am considerat ca doua semne sunt suficiente si azi trec pe trecere si/sau pe verde. iar la treceri nesemaforizate stau si asteeeept pe troatuar pana opresc (opresc, nu doar incetinesc) macar masinile de pe sensul de mers cel mai aproapiat de mine. in plus, s-a reactivat un sfat vechi de-al tatalui meu de pe cand, provinciali fiind, veneam cu treburi in bucuresti. m-am repezit ca tuta sa traversez imediat cum s-a pus verde. tata m-a tinut si mi-a zis "stai sa afle si ei (soferii) ca e verde pentru pietoni". ma bate ploaia/viscolul sau ma prajeste canicula, eu stau si astept la semafor. nu mi-a s-a mai intamplat nimic. :)
    ady

    RăspundețiȘtergere
  4. Exact, si tocmai pentru ca soferii din tara asta sunt asa cum sunt DE AIA eu zic de pietoni ca-s idioti. In sensul ca daca un sofer se baga aiurea el are tabla. Eu n-am! :)))

    RăspundețiȘtergere