vineri, 17 octombrie 2014

Alo, Ambulanta, va opriti sa-mi luati si o paine?

  Azi am avut parte de un soc uluitor. Stiu ca n-ar trebui sa ma mai mire nimic din ceea ce se intampla in tara asta, nu am prea multe uimiri de obicei. Am ajuns atat de cinica incat daca-mi zici ca maine dau astia o lege sa mergem toti in cap in timp ce cantam la flaut... m-as pregati pentru mersul in cap. Nu ca la flaut m-as pricepe...

  Azi insa am fost atat de socata incat am urlat in plina strada. A fost asa ca o reactie absoluta in fata absurdului absolut. Dar sa o luam de la capat. Personal am o mare, mare, maaaare problema cu toti cetatenii care nu incremenesc in secunda in care de oriunde apare o Ambulanta cu semnale luminoase si-sau sonore. Iar romanasii nu numai ca nu incremenesc, nu trag pe dreapta, nu se opresc... dar sunt de multe ori in stare sa ii sara in fata aluia cu salvarea. Nu stiu altii cum sunt insa sotul meu intotdeauna trage imediat pe dreapta si se opreste atunci cand vine o Ambulanta. Daca n-are unde sa traga, se opreste acolo unde e. Si nu atat pentru ca asa e legea si noi respectam legile cat pentru faptul ca o Ambulanta nu e o ciocanitoare. 
  
  Ar putea parea evident ca nu e si ca e o trebusoara mai serioasa atunci cand oamenii aia vin cu o duba mare cu sirene si stii ca ei se duc undeva unde moare un om. Sau ca duc un om care moare catre medici. Ar trebui sa te impresioneze si sa-ti pese cat sa stai dracului pe loc acolo unde esti, ca sa ajuti si tu activ la salvarea vietii acelui om. Pentru ca daca tu il pui pe soferul de ambulanta sa mai faca si slalom printre prosti atunci incurci treaba cam nasol. Esti un bou. Si pe langa ca nu-ti pasa de lege, nu-ti pasa ca moare un om undeva. Si in momentul ala ar trebui sa te gandesti ca poate a sunat ma-ta la Ambulanta aia. Poate ii gasesti in fata blocului tau data viitoare. 

  Azi dupa ce am lasat copilul la scoala m-am dus prin oras cu treaba. Intr-o intersectie maaare m-am oprit la semafor. Exact cand mi s-a facut verde am auzit brusc din dreapta sirena. M-am uitat, venea o Ambulanta care ajunsese aproape de intersectie. Desi era departe de mine si aveam verde, m-am retras frumos pe trotuar pentru ca mi s-a parut absurd sa o iau pe trecerea de pietoni sa ma alerg cu salvarea. Astia au venit si evident ca unu' nu s-a dat la o parte de nici un fel. Era un autobuz, o cursa speciala. Ambulanta a trecut pe langa, i s-a bagat in fata si....siiiiiiiiiiiiiii................ A OPRIT! In mijlocul intersectiei!!!

  Soferul Ambulantei a deschis usa, a iesit pe jumatate din masina si a inceput sa injure catre celalalt sofer. Cu strigate. Stand pe loc! Cu sirena pusa si luminile aprinse. Statea in mijlocul intersectiei si injura. Toata lumea se uita siderata cum Ambulanta STA in scop de injuraturi. Si nu se oprea... Statea asa agatat de masina si urla la soferul din spate. Am fost atat de socata incat am urlat la el de pe trotuar: "si tu acum STAI ca un bou ca sa ii explici aluia ca te-a oprit din drum???". S-a oprit uluit si s-a uitat la mine, s-a urcat inapoi si a plecat insa fara sirene. Doar cu lumini. Deci probabil la sirena a dat drumul doar asa, pentru impresia artistica, ca sa il dea pe ala la o parte, nu ca era cineva pe moarte. 

  Am ramas stupefiata. S-a oprit Ambulanta sa se injure cu cineva. Data viitoare cand o fi nevoie o sa ii rog sa se opreasca sa-mi ia si o paine si trei iaurturi de la Mega cand vin...barem sa se opreasca cu un scop...

2 comentarii :

  1. De bine, de rau, acum ambulantele respecta totusi niste reguli, au protocoale stricte (uneori tampit de stricte, cum ar fi aceea ca nu iau un insotitor al pacientului, chiar daca e inconstient si ar fi bine sa dea cineva date despre el la Urgenta!) Dar imi aduc aminte cum era acum ceva ani cand ambulante pleca din spital dupa covrigi sau tigari (evident cu girofar si sirena sa nu se raceasca covrigii) sau luau calatori la "ia-ma, nene" mai ca taximetristii. Am facut si eu niste curse ducand niste copii la centre speciale si ne intorceam cu masina goala, in plin sezon estival, pe litoral, mergand pe contrasens si fugarind pietonii numai ca asa avea chef nea soferu' sa se distreze. Sau, daca eram in drum spre spital i trecea ambulanta ii faceam semn si ma lua si pe mine, sa nu mai stau la microbuz. acum chestiile astea nu mai sunt posibile. Sper...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, o stiu pe aia cu fara insotitor, e sinistra. Si ii mai stiu si pe aia care foloseau si cred ca si azi folosesc ambulantele pentru a cara cartofi de la mama soacra. Ca te luau pe tine, asistenta medicala, mi se pare ok. Ca sper ca nu opreau cu cazul in portbagaj... Posibil precis e si azi. Aia e tristetea mea, ca omul ala precis n-avea caz, era asa la impresia artistica probabil. A venit cu sirene si-a plecat fara...Dar cu lumini, care tot caz inseamna. La cum a facut eu nu cred ca avea caz la bord. SPER... :)))))))

      Ștergere