miercuri, 7 noiembrie 2012

Top Chef

  Mi-a placut. Pentru ca n-am auzit deloc "io sunt orfan" sau "mama n-are un picior si locuieste intr-un cotetz" sau "frati-miu are o boala". N-am vazut lacrimi. Si m-am bucurat. In sfarsit o productie in care lumea nu si-a povestit viata. Nu ne-au zis cat sunt de saraci, de bolnavi sau de loviti de soarta de mici. 

  Da, eu nu ma pricep la emisiuni si productia lor. Habar nu am ce e aia "voce de off" si nici ca imi pasa. Daca ma uit la un show culinar, el trebuie sa fie, cum ar veni...despre mancare si cum se face ea. Iar juriul trebuie sa fie relevant. Ori eu am auzit de Hadad de acu' 10 ani cand haladuiam prin Bucuresti iar Casa Vernescu era o duda. Si de baiatu' ala Nicolai care vorbeste maramureseana cu accent frantuzesc am auzit tot de multi ani cand urmaream cu aviditate emisiunea lui de pe Acasa. A fost una din primele emisiuni de cooking tinute de un om cu studii reale in domeniu. Pe al treilea nu il stiu, dar eu zic ca doi din trei e bine.

  De martzafoii de la Masterchef nu auzisem in viata mea. Si asta e relevant pentru mine. Nu poti sa faci un concurs in care factorul de decizie sa imi fie necunoscut. Pentru ca nu il cred. Orice bucatar de anvergura are si oleaca de imagine publica, chiar si in amarata de Romanie. Ori sa imi aduci un bucatar Florin care pe pagina mariei sale de FB are la like KFC...inseamna sa fii oarecum retardat. 

  Emisiunea a aratat mai bine, a fost mai dinamica si mai captivanta decat sora ei protevista. Si a fost si amuzanta din cauza de domnul Hadad care nu le nimereste cu limba romana si face niste combinatii de cuvinte si incercari de cuvinte absolut delicioase. Si care e foarte implicat, se vede si cat e de priceput si cata pasiune are in el pentru ceea ce face. L-am mai vazut si cu alte ocazii insa aici mi s-a parut ca a "tinut" cumva toata emisiunea. Si cand i-a zis aluia "esht ebuuuuun maaaaaaa?" m-am tavalit pe jos de ras. Omu' speriat de siguranta participantilor carora li se dadusera cutite de macelar. D-alea care taie! Incerca sa ii explice concurentului ca il poate decapita pe partenerul sau care statea strategic amplasat in spatele carcasei pe care primul o transa cu veselie. O lovitura si poc...ii pica aluia capatzana de pe umeri ca in desene animate!

  Concurentii au moace de...bucatari romani. E acolo un baiat tinerel pe care l-am mai vazut promovat la televizor insa nu mai tin minte unde si cum. Ala arata a om. Restul arata ca absolventii de UCECOM ai Romaniei zilelor noastre. Ceea ce si sunt. Plus un italian care ii da si ala cu o romana inventata de el de numa' numa'...Cireasa de pe cutit e Nicolai care din cate stiu a crescut in Franta insa din parinti maramureseni. Mare combinatie. Probabil ca si franceza o vorbeste cu accent maramuresean. E simpatic si il stiu ce stie sa faca. E priceput.

  Una peste alta...o sa ne mai uitam. Mai ales ca Mara e disperata dupa orice emisiune care implica gatit si mancare. Deja imi spune ce trebuie sa pun in diverse preparate...maine-poimaine o sa inceapa sa ma critice ca nu le fac cum trebuie :)

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu