miercuri, 8 aprilie 2009

"Cat aveti?"

Nu am realizat niciodata pana cand nu am fost insarcinata, faptul ca o femeie insarcinata devine brusc...un bun comunitar. Din clipa in care ea deschide gura si anunta fericitul eveniment, toata planeta devine imediat interesata de detalii intime din viata ei.

Intai vor sa afle daca vomiti. Ca si cand asta ar fi ceva minunat si mai ales, ceva despre care ai putea sa povestesti in public..."maaama ce am mai bagat azi de dimineataaa". Apoi vor sa stie daca mananci, ce mananci, cum mananci, de ce nu mananci. Dupa ce explici (eventual cu un nod in gat, ca na, poate ca iti vine sa prestezi chestia de la punctu' unu), vin restul de intrebari...cand nasti? cum nasti? unde nasti?..."de ce nasti?" nu am fost intrebata, dar nu m-ar fi mirat sa aud si asta.

Cea mai tare a fost bunica-mea care atunci cand a auzit ca imi e rau s-a minunat de ziceai ca sunt singura femeie de pe fata pamantului care sufera de greata...a stat un pic apoi s-a intrebat retoric "ce-o mai fi si asta, mama?". Dupa care avea grija sa ma sune in fiecare dimineata la prima ora (cand mie imi era o greata feroce) sa imi spuna sa mananc, si sa inceapa sa insiruie la telefon: branza, oua, lapte, pesteeeee...aaaaaaa...de ajunsesem sa ma inverzesc pavlovian cand auzeam telefonul sunand.

Apoi vine momentul experientelor personale. Femeile (fara nici o exceptie) tin sa impartaseasca ce li s-a intamplat lor. Barbatii saracii se uita ca la felu' paispe, afla cuvinte noi (pe care nu doreau sa le auda vreodata), afla parti noi ale corpului femeii (care oricum nu ii preocupa deoarece nici nu se mananca si nici nu ofera orgasm), ii vezi cum respira adanc si se intreaba "de ce am zis eu da in timpul acelei partide?".

Saptamana trecuta am mers la o buna prietena care urmeaza sa nasca peste cateva saptamani si mi-am dat seama ca sunt tampita deoarece cum am dat cu ochii de ea am intins mana sa o ating pe burta. Mi-a venit sa imi dau palme in secunda doi pentru ca mi-am amintit cum era cand burta mea era bun de utilitate publica. Sa ma ierte Paula, ca si eu am zapacit-o cu intrebarile. De ce avem impresia ca femeia aia nu mai e un OM? E un fel de recipient, hotel cu restaurant pentru un BEBE. Ca asa in rest, nu imi aduc aminte sa fie legal sa te duci la unu strain asa si sa il mangai pe burta. Sau pe alta parte a corpului.

Pe cand femeia insarcinata are parte de asta de la oameni straini, adica...la propriu...pe strada mi s-a intamplat. Era, evident, o femeie bucuroasa ca vede o gravida, care m-a intrebat "cat aveti?"...stupefiata i-am raspuns "dumneavoastra cat aveti?" Ca in mod sigur AI ceva pe la mansarda bre...de te duci sa pui mana pe una asa pe strada. Pai atunci de ce nu se duce sa puna mana si la un nene pe outze? Sa zica "vaaai ce dragutz...cat aveti?"

Un comentariu :