miercuri, 19 noiembrie 2014

Mereu ma pocneste rasul

  Domle...eu in cele mai dubioase momente posibile incep sa rad. Toata lumea spumega in culmile campaniei electorale, eu faceam misto si-mi veneau in cap tot felul de chestii amuzante. Cand e treaba mai serioasa mie imi vine o poanta in cap si vorba prietenului meu Radu... e o gluma, fie ea si proasta, tre' sa o savuram, ce pana mea! 

  E, si azi a scris Ioana cea asa un post extrem de misto. Bai, misto, ce sa mai. Poezie pura! Are doamna un condei la ea de numa'. Iar eu cand am ajuns la aia cu "mirosea a balega proaspata de vaca" intai am ras iar urmatoarea imagine din capul meu a fost una idilica.

  Aia in care eu m-am dus la tzara la mama lu' soacra-mea. Bunica sotului meu cum ar veni. Care traieste undeva mai sus de Drajna intr-o locatie cel putin rustica, asta ca sa fiu eleganta in vorbire. Era prin anul in care ne-am casatorit noi, nu o cunoscusem pe bunica si cred ca de aia ne-am dus, sa vaza femeia noua nepoato-nora care intra in familie. Ma rog, sincer nu cred ca prea baga ea de seama care-i unu' si care-i altu' pentru ca a avut zece copii. Cred ca nici pe ai ei nu-i stia prea bine :))))

  Bai si ne-am dus acolo si intai era sa ma haleasca niste curcani. Bre, are femeia asta niste curcani cat niste Trabanturi, jur! Iar curtea e asa in panta, ca duce la garla. In spatele casei e cum ar veni garla satului. Curtea cu niste pietre mari pe care tocmai plouase inoroit din abundenta. Io in "adiasii" mei albi zisi si pantofi sport de dame. Ca sa nu zici pantofi de piele de dama. Adibasu' maica, ca la mine ala e regula. Ce-ai facut mamica, pe noroiu' ala alunecam pe pietrele lu' mamaie mai ceva ca la sanius. M-am tinut io fortzoasa in doi craci pana am zarit jivinele curcanoase, la care i-am zis lu' domnu' din dotare "bah, daca sar astea la bataie tu sa ma aperi fir-ai tu sa fii cu rudele tale!". Ala radea si imi zicea "daaa, vezi ca astia mai sar cateodata". Bah, sa sara sa-mi dea un pahar cu apa c-am obosit de cat incerc sa ma tin in pozitie erecta pe patinoaru' asta!

  Intram in casa si femeia zice ca se duce sa mulga vaca. Si io n-am de lucru, ia sa vad si io maica la douajcinci de ani cum se face asta. Pentru ca era chiar prima data in viata cand vedeam asa ceva. Si ultima, da' aia e alta discutie si o alegere personala. Eu am crescut la oras. Mama mea a crescut la oras. Bunica mea a crescut...ati ghicit! La oras. Cand eram eu mica la 2 Mai mai era inca strabunicu', mai avea o urma de gospodarie dar aia nu cuprindea decat 10 gaini si un porc. N-am vazut neam de neamul meu vaca de aproape. Zic sa ma duc. Eram tanara maica, naiva. M-am dus cu adidasii in grajdul vacii unde am urmarit siderata pret de 20 de minute o mamaie care de abia mai statea ea pe picioare cum se lupta cu o vaca. 

  Domle, Chuck Norris e nimic pe langa mamaia lu' Marse! Si-a pus un scaunel mic undeva departe sub fuste si-a inceput sa manevreze vaca. Bai, vaca nu prea vroia sa fie manevrata, va zic sincer. Avea cumva alta opinie. A fost o lupta grea de tot, mamaie a si suduit de cateva ori pe romaneste asa, moment in care m-am gandit "uite, oare soacra-mea de ce n-a invatat si ea sa injure asa frumos de la ma-sa si o fi timida asa?" In acelasi moment m-am gandit "ia uite de unde stie Albuletele cu profanat de morminte!" In tot acest timp un "miros de balega proaspata" imi invada fiinta.

  Nu, nu nasul. Fiinta! Adidasii mei erau in cacat pana la jumate. Asta n-ar fi nimic dar odata iesita afara am constatat ca dupa doar un sfert de ora miroseam a "balega proaspata" pana la os. Eram bine patrunsa. Ne-am urcat in masina si-am mers pana la Ploiesti cu picioarele afara pe geam. Adidasii erau cel mai bine "improspatati" de baliga cu pricina. Am ras pana la Ploiesti. Adica el a ras de mine si de dorinta mea de a vedea cum mulge mamaie vaca. Ce dracu' sa fac, macar odata in viata tre' sa o vezi si pe asta. Sau nu, as zice eu acum la o varsta mai inaintata si mult mai putin dispusa sa miroasa o "balega proaspata" de vaca sau de orice alt soi. 

  Deci la asta m-am gandit eu azi citind frumosul text al Ioanei. Eu asa sunt, eu mereu rad. Nu stiu ce ma faceam daca nu eram asa. Ioana, bafta la concurs! 

11 comentarii :

  1. Probabil ca bunica, cum era ea singura si nu tocmai in putere, nu mai apuca sarmana sa faca zilnic curat in grajd, cum ar fi normal. Si bunicii mei, din ambele parti, au avut vaci, dar nu mirosea foarte tare, si in niciun caz nu ne cufundam in balega cand mergeam sa vizitam vacutele si viteii. Ba chiar dormeam in podul plin cu fan al surei, sura care adapostea pe o latura si grajdul vacilor.
    eu am o tona de nostalgii legate de cresterea animalelor, chiar mi-ar placea sa ma ocup serios de asa ceva, dar nu ma impac deloc cu sacrificarea lor, mi se face o mila cand ma gandesc....
    Maria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mama, aia cu vacile n-as face-o ever! Pute, nene!

      Ștergere
    2. Iti zic eu ca pe langa cum put porcii, vacile is parfum de trandafir! :D
      Maria

      Ștergere
    3. Cred! Nu vreau sa stiu! :))))))))

      Ștergere
  2. Ce tare esti!!! E aproape maine si stau pe intuneric si rad. Esti dementiala.
    Carmen

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))))) Mai aprinde o lumina, Carmen!

      Ștergere
    2. Cand citesc ce scrii imi si inchipui. Asa ca vad si un film. Esti super.
      Carmen

      Ștergere
  3. zic si eu ca maria, biata batrana nu mai avea putere/timp sa curete cum trebuie.
    in plus, unde te-ai asezat in grajdu' ala? ca la pushica (vaca bunicilor mei; a fost vanduta demult ca nu mai aveau putere s-o ingrijeasca cum trebuie) in grajd nu era niciodata balega in zona usii.
    eu ma laud ca am muls capre. :) cand eram eu copil de pana-n 10 ani bunicii aveau capre. abia dupa revolutie au luat vaca. din tzatzele caprelor mai scoteam eu ceva, dar din ale vacii n-am reusit niciodata. :)
    din fericire pentru mine (eu asa consider), am crescut la bloc, dar bunicii mei, de ambele parti locuiau la casa. gaini, porc, capre sau vaca, legume, fan/otava, pomi fructiferi, cam atat (fara gaste, rate, curcani sau mai stiu eu ce; imi amintesc extrem, extrem de vag ca bunicu matern a tinut intr-o vreme iepuri) stiu macar teoretic care-i treaba. :) nu stii cand prinde bine. :)
    ady

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da ma, normal ca pentru un copil e mai bine sa creasca cu oratanii. Macar ca sa nu ii fie frica de ele cum imi e mie. Bre, balega era peste tot in grajd, nu stiu care e traditia pe acolo dar stiu ca mamaie mai avea un baiat care statea cu ea. Oricum mi se pare greu de tot sa tii animale mari.

      Ștergere
    2. din nefericire, frica e tot acolo. orataniile cele mai fioroase sunt curcanii si gansacii/gascanii, cu care n-am avut de a face. cand ii intalnesc ii ocolesc de la o distanta sigura. :)
      nu pot sa zic ca efectiv am crescut cu oratanii; mergeam la bunici in vacante si nu pot sa zic ca eram abandonati acolo toata vara. dar eu si orataniile (si gradina/curtea) ne cunoastem. :) in acelasi timp, intr-o oarecare masura mirosul de balega in spatiu deschis- pe drum/camp, etc e un miros placut, e mirosul de "la bunici". locuiesc la marginea orasului, in zona lumea are/avea vaca/vaci :) ca madlena lui proust. e mirosul vacantelor de vara.
      faza e ca pe unde ma duc prin concedii prin tara (pe la pensiuni), cand aude de bucuresti lumea tinde sa creada ca n-am vazut in viata vietilor mele o soba pe lemne, o vaca (insert orice fel de animal domestic), o sapa sau o grebla (orice unealta agricola). si ma amuza putin sa le dau replica. :)
      cand despre ingrijit animale, curte, alea alea. nu-i de mine. luat asa la rece, prefer sa locuiesc la bloc.
      mi-ar placea si la casa, pe motive- galagie de la vecini si iesit la aer. dar in cazul asta, curtea ar trebui sa se rezume la gazon (pe care sa-l tunda altcineva :) ), vreo 2-3 pomi fructiferi (imi plac anumite fructe si sunt mai misto din pomu' tau; dar pe care sa-i ingrijeasca altcineva :) ) si eventual o tufa de caprifoi/mana maicii domnului (imi place foarte mult) si una de trandafiri de dulceata (imi place dulceata :)) (pe astea as putea face un efort sa le ingrijesc eu :) ). si un caine si o pisica (ok, pot sa fie 2-3 pisici :) ).
      ady

      Ștergere
    3. Balarii si pisici da! Pisici! Multe, multe pisici! Si eu si Mara si Marius suntem deacord, ne dorim pisici! Doar ca nu la bloc :(

      Ștergere