joi, 30 iunie 2016

Saptamana infinita

  Lunga saptamana si nici n-a inceput sa se termine inca. Azi imi zicea Carole pe la 1 fara un sfert ca mai avem 10 minute si nu pricepeam de ce nu 15. Pentru ca era joi si joia se aduna copiii mai devreme din pauza de pranz din cauza de activitati speciale. Zic a, e joi? Radea femeia. Zic nene, am pierdut si sirul zilelor cu referendumu' vostru, ca-mi vine sa zic ca Howard ca nu mai dau drumul la stiri ca ma ia capul. 

  De fapt acum toaca in bucla. Intamplarile s-au intamplat. Nimic nu se mai intampla decat o cearta intre conservatori, e un nene care e sef de partid si care nu doreste sa plece desi pierdura referendumu' si acilea cine pierde pleaca acasa, nu ca in Romania, cine pierde fura si iese boier la final. Neaaaa, astia toti sunt cu demisiile in mana mai putin nea' Corbinu' care se tine de scaun mai ceva ca turistu' de chilotzi cand vine valu' mare pe plaja la 2 Mai. Serios! N-am vazut asa neam prost in Anglia, striga toti la el huo, du-te-acas' si el nimic! :)))) 

  I-am zis Carolei mele ca habar n-am pe ce lume sunt si ca ma simt ca si cand a venit viitura si ne-a luat pe sus si i-au dat lacrimile. Dupa ce am dat-o pe glume zice "tre' sa-mi fac pasaport!" Zic de ce, te duci in Romania cumva? Deci sa moara babutza de ras pe teren nu alta! Mdaaaa, tot o hahaiala pe noi ca ce naiba sa facem. 

  Coana mare aialalta, directoarea adjuncta despre care povesteam zilele trecute, m-a prins la toaleta. M-a prins in usa baii si m-a luat repede cu "aoleu, eu am uitat sa-ti multumesc ca ai fost luni la sedinta de planning" doar ca ea cum vorbeste repede si foarte portsmuteneste io sa mor de n-am auzit decat luni si sedinta si-am zis intr-o doara "da, sigur ca vin". S-a uitat aia la mine ca la avioane si a mai zis odata. Aaaaaaaaaa, daaaaaaaaaaa! :))))))) Cu placere, cucoana! Si ii zic ca ii multumesc si eu pentru experienta extraordinara si pentru ca le pasa si ca cred ca asta este un management eficient si ca asa trebuie cladita o scoala. 

  Mai nene si odata o vad ca sare, trage de usa (eram chiar in pragul baii), iese pe culoar si intra rupand usa in cutiuta-birou de vis-a-vis de baie (aici birourile sunt mici si clasele mari, cei importanti au spatiu mult!) unde colega Tracey (m-am imprietenit cu ea inca de la cursul de Harry Potter Math) pigulea niste litere la calculator. Si striga (am mai zis ca femeia contine bojoci): "AI AUZIIIIIIIIIIT? AI AUZIIIIIIIIIIIIIIT CE-A ZIIIIIIIIIS? Trebuie sa o avem pe Alex cand vine Ofsted la evaluare, ai auzit ce-a zis? A zis ca asta-i management eficient!" :))))))) Tracy se speriase de era galbena deja, astalalta mai avea putin sa chiuie si a inceput sa explice cum ca asa e si ce chestie ca eu inteleg asta si pfffffff... i-am facut ziua. Da' si ea mie! 

  Andreiul care-mi e in grija a facut scor 100% la testul de citire pentru ca am cerut voie sa stau cu el sa-i traduc si sa-l intreb eu cu profesoara langa. Si, uimire, s-a descurcat. Azi au avut un test "rece"(cold task) asa se cheama, la matematica. Adica li se prezinta niste intrebari inainte sa li se prezinte o lectie, o tema, un subiect major. Ca sa se afle care este nivelul, cam ce anume stiu sau inteleg copiii din chestiile alea. Ca dupa ce li se preda o vreme lucrul respectiv sa li se ofere "hot task" si sa se masoare cat au progresat. Si ala rece si ala cald contin la final "scopurile" bine definite, obiectivele. La care elevul trebuie sa bifeze daca crede ca le intelege/stie iar profesorul la fel din punctul lui de vedere in functie de ce a raspuns copilul la cerinte. E o lista legata de fiecare subiect in parte. Azi era despre geometrie pe care o vor face la anul mai in amanunt. Nu nimerea sa inteleaga cuvintele, nu stie ce-s alea triunghiuri si de cate feluri sunt insa la partea de "simetrie" omul a facut o chestie care ma face sa cred ca totusi este undeva in spectrul problemelor de invatare.

  Adica mi-e clar ca nu intelege (nici in romana) chestii simple, evidente. Nu priveste omul in ochi decat daca ii spui sa faca asta, are niste manifestari dubioase cand se excita la activitatile sportive sau la pranz pe teren, cumva il ia valul si face gesturi dure dar pe care nu vrea sa le faca. Insa azi la capitolul simetrie 2D omul a vazut niste chestii pe care eu sigur nu le vedeam de nici un fel! :)))) Noi n-am facut la scoala "linii de simetrie" sau daca am facut va rog sa-mi spuneti. Este practic "impaturirea" unei imagini in mod simetric. Pe liniile de simetrie. Mi s-a parut fabulos felul in care el le vedea in conditiile in care el nu stie sa adune sau sa scada si nu stie sa inteleaga cerintele pana nu i le explic eu. 

  Am muncit cu copilul asta cat n-am muncit cu fi-mea tot anul asta. Pentru ca ea s-a descurcat, a inteles. E atat de cumplit de greu sa vezi un copil care chiar nu INTELEGE. Ii explici in sapte feluri, te uiti la el si-l vezi pierdut. La inceput o chemam si pe profesoara ca ma gandeam ca nu stiu eu sa explic, si spunea ea in engleza... pana m-am prins ca o chem degeaba ca eu ii spun aceleasi lucruri, nu e fizica nucleara, ma descurc :))) Doar ca el nu intelege. Decat unele lucruri. Cititul i s-a imbunatatit vizibil ca nivel de intelegere a textului. Si scrisul, nu am reusit sa il invat literele caligrafice si am renuntat in ideea ca nu conteaza aia asa mult cum conteaza sa scrie un pic mai repede. Si am obtinut asta. 

  Si uite asa zilele imi sunt pline de ganduri de tot felul. Ma bucur enorm de prima vara confortabila din viata mea, e placut afara, e racoare in casa, azi mi-am cumparat cea mai frumoasa fusta in dungi si m-am plimbat pe strazi cu ea. M-am dus sa culeg copilul de la concursul de golf si nu m-a recunoscut fara vesnicii blugi si rucsacul din spate :)))) S-a distrat teribil o zi intreaga intr-o excursie fabuloasa. Dusi in autocare care au centuri de siguranta, asta am observat prima data dimineata :) Spaima mare pe mine sa plece de acasa si din mediul nostru tocmai acum cand s-a rasculat xenofobia in tot felul de animale... Incidentele rasiste si xenofobe curg in lant la stiri si pe retelele de socializare. E drept, nu aici unde stam noi insa nu poti sa nu te gandesti "ia sa vorbesc mai incet sa nu ma auda nimeni pe strada ca nu stiu cine se propteste cu un cutit in mine" sau ceva. Mna... 

  Iar copiii pot fi uneori mai rai ca adultii iar mie imi e teama sa n-o raneasca careva cu vorbele in prima instanta. I-am spus ca s-ar putea intampla ca in urmatoarea perioada sa auda vreo remarca urata la adresa romanilor. Si sa n-o bage in seama. Pentru simplul fapt ca si noi ii criticam pe ei de cate ori avem ocazia doar ca o facem acasa la noi. Iata! A zis ca nu intelege de ce sa-i zica cineva ceva urat, ca ea se poarta frumos si nu zice niciodata nimic urat despre nimeni :)))) Cam asa. Cum ii cresti asa ii ai. 


  

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu