sâmbătă, 8 august 2015

Cotidiene

  De undeva din zare se aude The Doors "Riders on the storm". Probabil e vecinul de alaturi, a mai dat el intr-o zi muzica la maxim si era tot muzica buna. Am dansat cu Mara prin casa.

  N-am auzit muzica proasta la radio pana acum. Chiar si cea contemporana e buna. In Romania eu nu ascultam radio niciodata. Pentru ca inevitabil existau melodii gen manea. Sau "Eu vara nu dorm", chestie care pe Mara o enerveaza crunt. Pentru ca n-a lasat-o sa doarma la 2 Mai o vara intreaga. Uraste melodia aia. 

  Acum a auzit Doors si a inceput sa chiuie "maaaaami, auzi dooorz? maaaaaami, e melodia aia care-mi place mieeee!" :)))) Si eu care ma gandeam ca am lasat la Ploiesti cd-urile si casetofonul. Dar nu e nevoie. Daca dai drumul la radio BBC2 e toata muzica buna. Nu, n-am auzit stiri romanesti de 10 zile si ma simt bine asa. Ascult stirile de aici ca sa pot sa incep sa inteleg locul asta si realitatile vietii de aici. In curand o sa avem si televizor si abia astept sa vad cum se vede atunci viata prin ochii stirilor locale. 

  Azi Mara a zis ca vrea mamaliga. Iar eu ca o mama denaturata ce sunt am uitat sa cumpar malai si sa-l aduc cu mine din Romania :))))) M-am straduit sa-mi aduc aminte, jur, dar cumva creierul meu a refuzat ideea si am uitat total de malai. Nu-i problema, i-am oferit in schimb cartofi copti cu smantana si usturoi si a zis ca sa las scrisul aici si sa ma duc mai repede sa-i fac :) E bine, stati calmi, nu sariti cu "magazinul romanesc" sau "magazinul polonez" ca nu aia era ideea :))))

  Mancarea aici este foarte buna. Adica ingredientele de baza din care poti face mancare. Am gasit rosii gustoase ca cele din copilaria mea, ouale sunt foarte bune, branza cheddar m-a terminat psihic, o sa pun lacat la frigider ca sa nu mananc un calup pe zi. Carnea este exceptionala si inca nu am luat free range, am luat chestiile simple de la magazin. Pui si vita am testat eu, mi-au placut enorm ambele. Vita este intr-un foarte mare fel. Ce e naspa e laptele care nu numai ca nu are gust da' am impresia ca are gust de plastic. Cica e pe langa "pasteurizat" si "filtrat". Il omoara biaetii temeinic din cauza fricii de bacterii.

  Capsunile, afinele si zmeura sunt atat de parfumate incat se umple casa de miros cand deschizi caserola. Am mancat si mango foarte bun, merele sunt excelente cum e si normal, Anglia are peste 2000 de soiuri de mere pe aici. Salata e foarte buna si ieftina. Cei mai scumpi posibil sunt ardeii, ma gandeam azi ca la cat costa ar trebui sa gasesti un inel de aur in fiecare, maica :) 

  Inca n-am inceput sa explorez bine de tot imprejurimile, de abia acum incep sa disting stanga de dreapta, incep sa imi revin dupa toata aventura cu invatatoarea vietii si drumul incoace. A fost destul de greu. Dar aici am dormit foarte bine, e racoare noaptea si foarte liniste. Patul e foarte confortabil, dormim toti trei ca ursii in fiecare noapte. 

  Lumea zambeste peste tot. Am mai zis asta. O sa o repet spre disperarea unora care au senzatia ca daca ei traiesc aici de niste ani asta inseamna ca eu trebuie sa le adopt nemultumirea fata de locul asta. Ii poftesc la avionul de Bucuresti si le doresc o viata frumoasa in Romania. In Anglia e prea naspa. Si mai si ploua!

aseara i-am luat trotineta, e in al noualea cer

ca un liliac

ce sunt astea?

micuta e foarte fericita!

7 comentarii :

  1. Sa vezi ce enervant va fi cand te intorci in tara si vezi scarbele de la magazin cum te trateaza ca pe ultimul om si cum se baga lumea in fata daca vor se cumpere doar un pachetel de tigari :))

    P.s te rog sa dai un semn cand ajungi in Londra, eu plec acasa Luni dar in Septembrie cand vin, maxim octombrie siiiigur vin prin portsmouth sa ne cunoastem.

    Cu mult drag,

    Andreea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi la Londra poate asa o zi ca turistii sa mergem dar la cum am vazut ca e autostrada aia care o inconjoara cre' ca ma duc cu trenu' :))))) Vino tu la noi, e mult mai frumos! Abia asteptam musafiri!

      Ștergere
  2. Bun bun multumesc de invitatie! :D

    Ultima data cand am fost in Portsmouth (prin mai parca) a fost un accident pe M25 si am facut cam 4 ore. Sincer, si fara accident e mai eficient sa mergi cu trenul.
    Am vorbit cu Gabriel (omu' meu) si nu are niciun liber saptamana asta din cauza ca munceste 2 joburi dar cand ma intorc venim cu siguranta! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vino cu trenul, ai de la Londra si ajungi la Portsmouth Cosham, e gara fix langa casa mea. Adica FIX!

      Ștergere
  3. Ma voi uita la preturi la tren cand vin si daca e mai convenabil la pret asa voi face :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Salutari. Nu spun de magazinul romanesc, dar spun ca exista (cel putin in Franta) polenta care e un malai instant foarte moale si gustos. Michelle

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Michelle. Exact ieri am gasit la un supermarket genul asta de malai. Sunt curioasa ce iese din el, pare cu bobul mai mic si in Italia cand am mancat polentina era cam asa. Oricum Marei cred ca o sa ii placa asa ca s-a rezolvat o mare dilema existentiala: mamaliga :))))))))))

      Ștergere