miercuri, 25 ianuarie 2012

Pietonul

  Eu sunt pieton. Unul de succes, adica n-am de gand ca in aceasta viata sa ma mai urc vreodata la volanul unei masini. Am carnet de prea multi ani, n-am condus deloc, l-am luat degeaba, pentru ca eu urasc masinile. Urasc sa le conduc, urasc sa fiu in ele si sa imi fie frica ca mor strivita sau ca imi moare copilul pocnit de vreun idiot. Daca as putea as merge pe jos oriunde...toata viata...pacat insa ca nu pot. 

  Dar oricum, eu sunt pieton. Asta ar fi destul de ok intr-un oras ca Ploiestiul. Daca imi pun ambitia pot sa ajung cam oriunde pe jos in maxim o ora. Problema e cand vrei, tu pietonul, sa traversezi o strada. Una care n-are semafor. Atunci e misto tare. Atunci vine adrenalina maxima. 

  Eu sunt un pieton fricos. Mult mai fricos ca orice soarice din lumea asta. Eu as sta pana nu mai e nici o masina in zare. Dar ar insemna sa merg numai pe la 3 noaptea. Nu merge. As sta. Ca mie oasele mele imi plac. Avem o relatie indelungata, de 32 de ani, in care eu, pietonul, le-am mentinut intacte. Ele ma duc unde am treaba, nu pot sa nu le respect. Asadar, daca trec strada, trebuie sa ma asigur. Intens.

  Asta pentru ca dusmanul natural al pietonului e soferul. Soferul uraste mult de tot pietonul. Ar vrea sa il omoare si incearca asta cu fiecare ocazie pe care o are. Il opreste doar ideea ca merge la puscarie daca face asta, asa ca pune o frana teribila cand nesimtitul de pieton indrazneste sa calce pe carosabil. Nu numai ca il uraste cu tot sufletul, dar ii uraste si copiii, ii uraste si geaca, si adidasii, si sprancenele...si ar vrea sa il vada mort sub roti cu geaca lui cu tot. Ce sa caute pietonul in calea autovehiculului sau? Cum sa indrazneasca asa ceva? Ce, el pietonul, nu stie ca soferul este o specie de om jmecher? Mult mai inteligent si mai puternic. El are o masina. Masina este mai mare ca pietonul, deci...mucles!

  Eu nu ca ma laud, dar sunt un pieton de mare bun-simt. Nu sar niciodata de pe trotuar cand soferul e la 3 metri de mine. Nu ma intorc niciodata din drum ca sa nu mai stie ala pe unde sa ma ocoleasca. Nu cobor de pe trotuar decat cand vad ca are intentia sa opreasca. Nu ma pun in pericol. Sau macar incerc. Stiu ca masina e mai mare ca mine. Am invatat asta cand eram mica si mi-a zis mama "masina e mai mare ca tine, deci fereste-te". Eu am fost un copil ascultator. 

  Cu toate astea soferii sunt nemultumiti. Pentru ca, eu totusi vreau sa TREC STRADA. Adica inca mai am tupeul de nerusinare sa incerc sa fac asta fara o masina. Daca as incerca asta cu o masina, ar fi total natural pentru Romania. Toata lumea taie bulevarde cu masina...no news there. Insa ca pieton, ce sa cauti nene? Ce treaba ai pe partea aialalta? A, acolo e unicul magazin din cartier? Ete na, du-te dracu' la Kaufland, e la 3 kilometri mai departe dar e pe partea pe care e si blocul tau!

  Acum doua zile am incercat sa ma intorc de la numitul magazin. Un sofer venea cu mare rapiditate, asadar m-am oprit la jumatatea drumului, intre sensuri. Se apropie foarte amenintator, pune o maaaare frana cand ajunge la zebra, dand din mana frenetic. Eu, astept sa se opreasca, pentru ca nu eram ferm convinsa ca aia intentiona sa faca, si nici nu aveam chef sa aflu ca nu e aia intentia lui cand eu eram in calea masinii domniei sale. Ar fi fost tardiv. Si ma astepta lumea cu painea acasa. Iar eeeeelll...scoate capu' pe geam si ma injura. Ca adica de ce nu am alergat io sa trec repede ca doar el mi-a facut semn cand mergea el cu 80 la ora. 

  M-am intors la el, i-am recitat numarul masinii si l-am informat ca daca e un cacat retardat, io pot sa sun si la politie si sa le spun ca ...numarul cutare...nu m-a lasat sa trec pe trecere, poate rezolvam si cu carnetul ala care ii sta in buzunar degeaba. Sa nu ii ocupe locu' acolo, ca ar fi pacat sa nu mai aibe loc sa puna punga cu seminte. Adica eu trebuia sa alerg ca o curca decapitata sa nu ma calce el cu masina, ca el sa nu fie nevoit sa SE OPREASCA. L-am deranjat. 

  Acum eu stiu ca sunt foaaaarte multi pietoni idioti. Care ori se arunca in fata masinii ca si cand acu au aflat cat e salariu minim pe economie in Romania, ori merg incet de zici ca acasa ii asteapta Zavoranca pe post de nevasta...ori merg si apoi fug si apoi merg si apoi se impiedica in fata masinii...ori traverseaza prin orice alt loc decat trecerea de pietoni...ori...toate la un loc. Insa cu toate astea eu mereu vad lume civilizata alergata de soferi pe trecerile de pietoni. Inclusiv alea semaforizate, ca de ce sa nu opreasca el masina pe zebra daca tot l-a dus masina pe el, nu el masina...

  Asa ca eu le urez celor care se bazeaza pe faptul ca ca masina lor e mai mare decat oasele mele...sa se impiedice in supermarket pe o podea uda si sa isi rupa diverse! Si cand li s-or intampla karme d-astea misto, sa isi aduca aminte cata lume au alergat pe trecerea de pietoni in ultima luna. Si atunci ii va durea mai putin.

4 comentarii :

  1. Ce ma distrez aici la tine :)) si eu tot pieton, tot cu carnetul in vitrina. Hai ca in vara am fost la Buzau si acolo chiar am remarcat ca soferii sunt destul de rabdatori si chiar opresc inainte ca pietonul sa fi pus macar piciorul pe zebra. Nu toti, e adevarat,da' mai multi ca in alte parti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hehe, ce sa facem, sa radem si noi oleaca, ca altfel ne ia capu'

    RăspundețiȘtergere
  3. Da' sti ce misto e cand treci pe zebra (eu cu sotul), mergand pe langa biciclete (ca asa e regulamentar), cu copiii in scaunelele de bicicleta si se apuca un ... un ... aaaaa, iar ma ia cu nervii, un rahat de 20 de ani, cu masina bengoasa, sa te injure (scosese capul pe geam) !?! Eu ramasesem masca in mijlocul intersectiei, sotul era deja pe celalalt trotuar si nu stia de ce nu vin, eu eram pur si simplu intepenita in fata aluia si nu pricepeam care-i faza, imi venea sa-i dau un bocanc intr-un far, sa-l coste cat salariul meu pe juma' de an, dar sincer mi-a fost frica de ce ar fi putut sa-mi faca ... sincer ... Explica la copii pe urma de ce facea istericul asa ...
    Idioti sunt pe toate drumurile (la figurat), din pacate unii pot foarte usor sa ne si omoare(foarte la propriu).

    RăspundețiȘtergere
  4. Aoleu Andreea, eu cred ca esti kamikaze. Sa mergi cu bicicleta in Romania mi se pare un sport extrem. La propriu :) Aia e buba, ca e plin de "soferi" din astia care se cred smecheri tare.

    RăspundețiȘtergere